ons hotel

dinsdag 13 juni 2006

Zweten

Het is hier zuchtend warm, vooral omdat we ook nog heel veel proberen te doen. Pepijn en mijn ouders zijn nu even een siesta gaan doen, het was niet vol te houden. Ik ben ook kapot, maar iemand moet het fort bewaken. Zondagavond zijn mijn ouders gekomen met de aanhanger met heel veel spullen, dus nu is de inboedel weer compleet. Alleen jammer dat de dozen met privé -spullen nog net zo onuitgepakt staan. Gelukkig hebben we lekker veel hulp van mijn ouders, het is ook fijn dat we een klankbord hebben ("Ik zou het zo doen, enz").

Gisteren uren gedwaald in de enorme supermarkt in Zwiesel, wel drie kwartier heen rijden en ook weer zo lang terug, maar ze hebben er tenminste keus. Alles is hier wel schreeuwend duur, vooral groente. Tja, bratwurst en friet kosten geen drol…. Als je hier in Lam in de supermarkt een paar pakken melk meeneemt word je zo ongeveer vuil aangekeken want dat is de totale voorraad die dan weg is. Morgen weer naar Regensburg, de medewerkers van de Ikea en de Metro krijgen toch een kerstbonus dit jaar vanwege gestegen omzet!

Vanmorgen is de monteur van de T-Com geweest, wat we ook deden, het ADSL weigerde stug het te doen. Volgens die man lag het echt niet aan ons, wat het dan wel geweest is, wist hij ook niet precies. Het doet het in ieder geval nu! Het kastje voor het wireless W-Lan is aangesloten, dus er kunnen 64 mensen tegelijk wireless internetten met hun eigen laptop. Harald gaat over twee weken proberen een netwerkje aan te leggen met Pepijn, zodat we ook een PC in het restaurant kunnen zetten voor de gasten. Ben benieuwd of we er zonder monteur uitkomen.

Ook de elektricien is geweest om naar (de wattage van) het mooie nieuwe fornuis te kijken. Als we de tegels afgebikt hebben in de keuken (leuk met die warmte), komt hij de leidingen infrezen. De week van 26 juni komt de tegelzetter de nieuwe keukentegels tegelen, en dan hebben we als het goed is begin juli eindelijk onze RVS-droomkeuken. Wel vervelend is dat de keuken(kasten) vandaag geleverd zouden worden, maar dat Ikea belde dat er iets met de levering niet helemaal in orde was dus dat het later werd. Toch niet helemaal erg, dan moest we die keukenonderdelen weer opslaan. Wel fijn waren de nieuwe bedden geweest, de spiralen van het oude matras prikken mijn moeder danig in de rug. We moeten zo even kijken of er in een van de andere kamers nog een betere te vinden is.

Pepijn en mijn vader hebben de hele ochtend gedaan over een lichtpunt in 1 van de kamers, was een langdurige bezigheid. Mijn moeder en ik zijn bezig geweest de gangen leeg te ruimen en de keukenkastjes te legen, die oude shit-keuken moet er natuurlijk uit. Een klein deel van de kastjes heeft Pepijn al gesloopt en we hebben zonder pardon alle onderdelen over de balkonrand gesmeten, daar viel geen eer meer aan te behalen! Als je probeert elke avond te dweilen gaat dat dus niet werken met een huis-tuin-en-keuken keuken, dan rotten de kastjes aan de onderkant weg.

We hebben zowaar een aantal aanvragen gehad, nu maar afwachten of er iemand hapt. Zoals al eerder uit de doeken gedaan, vinden we dat niet eens zo erg, we klussen lekker door. Jammer is dat ik het stekkertje van de digitale camera even nergens kan vinden, ik had wat foto’s gemaakt van de wilde gele en paarse bloemen die op de helling zijn gaan groeien. Helaas moet dat wachten tot een volgend logje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.