De katten in ieder geval wel, maar helaas de gasten ook. Dingen die
kant en klaar zijn vinden gretig aftrek, verse groenten enzo iets
minder. Zo hebben we al hele gezonde dingen gegeten als vissticks,
ravioli in tomatensaus uit blik, schnitzels met (niet zelf gemaakte)
aardappelsalade, en eten we verder deze week nog goulash uit blik,
braadworst met friet en calamares ringen uit de diepvries. Echt heerlijk
allemaal! Onze eigen magen zijn ervan danig van slag dus vanavond eten
we maar eens wat anders dan de groep.
Het gaat allemaal iets beter met op elkaar ingespeeld raken, zij
zeggen meer wat zij nodig hebben en wij proberen ons minder te ergeren.
Qua geluiden die uit de gang komen lijkt het hier meer op een dierentuin
dan op een hotel. Nou ja, alle potentiele klanten worden in ieder geval
weggejaagd. Gisteren hadden we maar liefst 2x walk-ins, maar die zeiden
in beide gevallen "er nog even over na te denken" toen ze het stelletje
zagen zitten in het restaurant. Ook hebben we wat telefonsiche
aanvragen gehad waartegen we het wel móesten zeggen en die ook nooit
meer hebben teruggebeld. Begrijp me vooral niet verkeerd, we hebben
niets tegen gehandicapten, maar zakelijk is dit echt heel slecht voor
ons. Ook qua vermoeidheid is dit echt heel zwaar, we hebben al hard
zitten grappen of het niet mogelijk was dat ze met het rolstoelbusje weg
zouden gaan en dan pech zouden krijgen of zouden verdwalen en dan 24
uur wegblijven zodat we even bij kunnen slapen. Nou ja, nog 5 nachten te
gaan…..
Voor de rest hebben we deze week de nodige problemen met de techniek.
Onze oude wasmachine die meeverhuisd was uit Amsterdam heeft weer
hetzelfde oude probleem met het doordraaien van de klok. Dan blijft het
programma hangen en wordt de was uren lang gekookt. Toen dat 5 jaar
geleden gebeurde is er 3x een monteur bij geweest en die had al gezegd
dat het echt niet meer lonend was om het weer te laten maken mocht het
weer gebeuren. Deze week was ik bij de Metro-groothandel in Regensburg
en daar stond een vette aanbieding. Die nieuwe wasmachine ingeladen,
blij naar huis en toen het garantienummer moeten bellen omdat hij het
niet doet. Zucht! Ook de grote Miele profi-wasmachine deed deze week
ineens moeilijk, we hadden een mini-overstoming in het washok en hij
bleef maar water innemen. We hebben even hard tegen hem gevloekt en nu
doet hij het ineens weer. Maar even in de gaten houden… Onze gloednieuwe
droger dacht gister ineens: "Wat de rest hier in het washok kan, kan ik
ook!". Hij is helemaal op hol geslagen, hij beweert iedere 2 minuten
weer dat er 1 of andere storing is (iedere keer wat anders!). De
storingsdienst gebeld, moet zeggen petje af van Miele dat ze voor
bedrijven een 24-uurs dienst hebben, ook in het weekend, maar het
probleem is zo ingewikkeld dat het moet wachten tot midden deze week
omdat er een speciale service-auto moet komen die volgebouwd zit met
elektronica om het ***-ding uit te lezen. De storing is zo onbekend,
daar had de monteur die ik aan de lijn kreeg nog nooit van gehoord! We
hebben het adres van een wasserette in de buurt die hotelwas doen en
daar gaan morgen 10 vuilniszakken met dekbedovertrekken (slechts een
klein deel van de hoofdhoge stapel in het washok) heen, want zelfs als
we dat allemaal tussen de beslommeringen door kunnen wassen met die ene
machine, hebben we geen droog-capaciteit genoeg en hebben we gewoon de
manuren niet om het allemaal te strijken. We zijn voor de groep al
overgestapt op het oude bedlinnen van de vorige eigenaar wat nog schoon
in de kast lag, en dat vonden ze prachtig (allemaal felle kleurtjes). Ik
heb wat die wasserette betreft even lucht nodig, ik werd er wanhopig
van, ik wilde al niet eens meer het washok in. Ga nu even in de keuken
weer wat blikken opentrekken, ze willen om vijf uur eten, want vanavond
gaan ze een avondje uit (joepie!).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.