ons hotel

maandag 3 december 2007

Samenwerkingsverbanden

De kogel is door de kerk: ik ben net telefonisch bezig geweest met goed- en slecht-nieuwsgesprekken met de sollicitanten. We hadden natuurlijk redelijk wat keus, en allemaal hadden ze zo hun verplichtingen, en dus beperkingen (anders zoek je geen Mini-job, voor maximaal 50 uur per maand), dus het was even dubben voordat we eruit waren. We hebben uiteindelijk, in plaats van de ene geplande poetsdame, 2 schoonmaaksters aangenomen die allebei niet zo veel uur kunnen/willen werken. Met beiden klikte het gelijk bij binnenkomst, ze hebben ervaring, en we denken dat ze het samen ook wel zullen kunnen vinden. De ene persoon is de mevrouw die de open sollicitatie had gedaan, en zo het sollicitatie-circus aan het rollen heeft gebracht, toen ik haar net belde kon ze bijna niet geloven dat het op die manier echt gelukt was om een baantje te vinden. Het voordeel van 2 personen is dat je niet meteen met een probleem zit als er iemand ziek is of met vakantie, en aangezien ze in een speciaal nul-uren-contract vallen, is het arbeidsrechtelijk en belastingtechnisch ook niet ongunstig (we hebben ons goed laten adviseren).

De tweede grote ontwikkeling is dat we per 1 januari lid worden van een duitse keten van twee- en drie-sterren familiehotels. Natuurlijk kost dat wel een beetje extra geld, maar door marketingactiviteiten haal je dat er meteen al uit. Zelf heb je het geld en de tijd niet om te adverteren in alle grote landelijke kranten, een brochure voor reisbureau’s uit te geven, en aanwezig te zijn op alle grote vakantiebeurzen. Een eigen boekingsengine op je website kost zo een paar duizend euro (of je moet provisie betalen), en die krijg je er ook bij. Ook hebben ze kortings-contracten met een aantal leveranciers waar we toch al producten van afnemen. We zien wel wat eruit gaat komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.