ons hotel

donderdag 21 februari 2008

Administratief medewerker

We hebben het al eerder gezegd: de papierbende die op je afkomt als eigen ondernemer is angstaanjagend. We zijn tot de conclusie gekomen dat het onder andere verwerken van de post en de email, het verzinnen en uitvoeren van reclame en marketing, het bijhouden van de websites, het aannemen en invoeren van de reserveringen, en het doen van de boekhouding gewoon een fulltime baan voor 1 administratief medewerker is.
Op het moment hebben we het er zo druk mee, dat we niet aan het schrijven van logjes zijn toegekomen. Het werk aan kamers 6 en 7 ligt even stil, voor we verder kunnen hebben we onderdelen nodig, maar we komen iedere keer niet weg. We hadden erop gehoopt vandaag een aantal dingen buiten de deur te kunnen regelen, maar we zitten te wachten op aankomende gasten.

Qua gasten kabbelt het rustig verder, geen topdrukte maar we komen er de winter mee door. We zien de laatste tijd een toename van het aantal zakenreizigers. We denken dat dit te maken heeft met de derde ster. Ook staan er op een aantal sites waar veel zakenreizigers boeken zeer goede beoordelingen over ons hotel. De laatste week hebben we er daar weer een aantal leuke recensies erbij gekregen: een 8,5, een 8,7 en een 10! Deze week hebben we ook weer allemaal dolenthousiaste gasten gehad, dus wie weet wat er nog bijkomt… Zelf begrijpen we het niet zo goed, we vinden zelf dat we echt niets bijzonders doen. De medewerker van de VVV die de statistieken bijhoudt gaat weer opgetogen zijn: het lijstje nationaliteiten is uitgebreid met Polen en een Ier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.