ons hotel

zaterdag 16 februari 2008

Seminar


Donderdag was het al vroeg dag: om 6 uur ging de wekker en een klein uurtje later zat ik in de auto. Om 10 uur werd ik verwacht bij een TipTop-collega in Windelsbach, dat ligt tussen Rothenburg ob den Tauber en Ansbach. Ik had echter in de planning geen rekening gehouden met de dikke mist, die als een vettige deken over het land lag. Gevolg: om 10.20 kwam ik pas aan, maar bijna iedereen was te laat.

Het was heel erg leuk om een aantal collega’s nu eens live te ontmoeten. Onze collega’s uit Kitzingen en Nürnberg hadden we op de beurs natuurlijk al ontmoet, voor de rest kende ik ze niet. Erg goed om weer bevestiging te krijgen dat we ons bij een leuke en actieve club hebben aangesloten. Er werd overigens wel opgemerkt dat het altijd dezelfde collega’s zijn die aan dit soort activiteiten meedoen, en altijd dezelfde mensen afwezig zijn.
Deze mensen waren ook degene die allemaal hun steentje hadden bijgedragen aan de beurs. Het seminar ging over het samenstellen van pakketreisjes en arrangementen en hoe je dit dan in elkaar zet en van de juiste prijs voorziet. Hoogst interessant, en ik heb er weer een hoop bijgeleerd. Zowiezo steek je altijd wat op van je collega’s, we zijn geen directe concurrenten dus er worden nuttige tips op allerlei terreinen uitgewisseld.
Om half elf was ik pas thuis. Je blijft je verbazen over de afstanden in Duitsland. Vroeger was het al zuchten als je vanuit Amsterdam naar het zuiden des lands reed, nu rijd je makkelijk 600 km op 1 dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.