En nee….we gaan het niet over "de film" hebben. We hadden gisteren
een gast waarvan wij dachten "hebben wij dit?" Hij had gereserveerd via
een hotelboekingssite en wij hadden de standaardbevestiging gekregen
"Gast betaalt zelf in het hotel". Een andere mogelijkheid is er
eigenlijk ook niet. Bij het inchecken kwam er echter een getypt velletje
van het bedrijf uit de tas dat we de rekening maar op moesten sturen.
Ja hallo, we zijn de Stadsbank van Lening niet! Wij kennen deze gast
niet, wij kennen het bedrijf niet, niemand heeft van te voren contact
opgenomen en bovendien staat in onze hotelvoorwaarden dat wij dit
eigenlijk bijna nooit doen. Dit stukje papier had iedere lagere
school-scholier met een beetje computerkennis in 5 minuten kunnen maken.
Pepijn merkte later tegen mij grappend op dat de gemiddelde Nigeriaanse
bende er meer werk aan had besteed.
De onschuldige werknemer was door zijn baas ook maar met dit vodje op
pad gestuurd en leek de gang van zaken niet verwonderlijk te vinden.
Wij hebben hem duidelijk gemaakt dat wij zelf contact op gingen nemen
met zijn firma, maar dat als daar geen bevredigende oplossing uitkwam,
hij dan zelf zijn verblijf diende te betalen. Toen ik naar het bedrijf
belde, kreeg ik "directeur Blaaskaak" direct aan de telefoon (ja, enorm
groot bedrijf dus, ahum…) die meteen tegen mij begon te schreeuwen. Het
leek ook wel alsof hij het telefoontje verwachtte, zo snel trok hij van
leer. Ik kreeg er geen woord tussen… Hij wilde niets, het bedrijf had
geen creditcard, overmaken wilde hij ook niet, hij wilde niets faxen, en
het was allemaal belachelijk hoe wij ons opstelden. Uiteindelijk gooide
hij de hoorn erop. Je kunt een hoop tegen mij zeggen, maar dit pik ik
dus echt niet! Voor de werknemer werd het dus gewoon zelf betalen….
Iedereen begrijpt dat we hier een boze email over gestuurd hebben
naar de contactpersoon bij de hotelboekingssite, ook omdat toegeven werd
dat ze dit bij andere hotels van deze site ook gedaan hadden. We hebben
een keurige mail terug gekregen met de belofte dat geen beoordeling zal
worden toegelaten van dit bedrijf. Straks krijg je nog een 1 van die
idioot. Als hij zich door de telefoon niet kan gedragen, dan zal zijn
etiquette op het World Wide Web niet veel beter zijn.
Ik wil vanmiddag even met een getypt velletje gaan tanken en
boodschappen doen. Stuur de rekening maar naar het hotel! Hoezo dat kan
niet? Dan doe ik altijd bij de Shell…. Goh, bij Albert Heijn mag dat
altijd wel! Tuurlijk joh…..
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.