ons hotel

vrijdag 28 maart 2008

Beproeving

En nee….we gaan het niet over "de film" hebben. We hadden gisteren een gast waarvan wij dachten "hebben wij dit?" Hij had gereserveerd via een hotelboekingssite en wij hadden de standaardbevestiging gekregen "Gast betaalt zelf in het hotel". Een andere mogelijkheid is er eigenlijk ook niet. Bij het inchecken kwam er echter een getypt velletje van het bedrijf uit de tas dat we de rekening maar op moesten sturen. Ja hallo, we zijn de Stadsbank van Lening niet! Wij kennen deze gast niet, wij kennen het bedrijf niet, niemand heeft van te voren contact opgenomen en bovendien staat in onze hotelvoorwaarden dat wij dit eigenlijk bijna nooit doen. Dit stukje papier had iedere lagere school-scholier met een beetje computerkennis in 5 minuten kunnen maken. Pepijn merkte later tegen mij grappend op dat de gemiddelde Nigeriaanse bende er meer werk aan had besteed.

De onschuldige werknemer was door zijn baas ook maar met dit vodje op pad gestuurd en leek de gang van zaken niet verwonderlijk te vinden. Wij hebben hem duidelijk gemaakt dat wij zelf contact op gingen nemen met zijn firma, maar dat als daar geen bevredigende oplossing uitkwam, hij dan zelf zijn verblijf diende te betalen. Toen ik naar het bedrijf belde, kreeg ik "directeur Blaaskaak" direct aan de telefoon (ja, enorm groot bedrijf dus, ahum…) die meteen tegen mij begon te schreeuwen. Het leek ook wel alsof hij het telefoontje verwachtte, zo snel trok hij van leer. Ik kreeg er geen woord tussen… Hij wilde niets, het bedrijf had geen creditcard, overmaken wilde hij ook niet, hij wilde niets faxen, en het was allemaal belachelijk hoe wij ons opstelden. Uiteindelijk gooide hij de hoorn erop. Je kunt een hoop tegen mij zeggen, maar dit pik ik dus echt niet! Voor de werknemer werd het dus gewoon zelf betalen….

Iedereen begrijpt dat we hier een boze email over gestuurd hebben naar de contactpersoon bij de hotelboekingssite, ook omdat toegeven werd dat ze dit bij andere hotels van deze site ook gedaan hadden. We hebben een keurige mail terug gekregen met de belofte dat geen beoordeling zal worden toegelaten van dit bedrijf. Straks krijg je nog een 1 van die idioot. Als hij zich door de telefoon niet kan gedragen, dan zal zijn etiquette op het World Wide Web niet veel beter zijn.

Ik wil vanmiddag even met een getypt velletje gaan tanken en boodschappen doen. Stuur de rekening maar naar het hotel! Hoezo dat kan niet? Dan doe ik altijd bij de Shell…. Goh, bij Albert Heijn mag dat altijd wel! Tuurlijk joh…..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.