ons hotel

vrijdag 15 augustus 2008

Rooftocht

We hebben ze niet vaak, maar nu hadden we er zelfs 2 tegelijkertijd. Zou het in het water zitten? En voor iedereen weer begint over "het zullen wel Nederlanders zijn", het is van alle nationaliteiten…. Het nadeel van personeel is dat iedere dag een ander een kamer schoonmaakt, waardoor bepaald gedrag van gasten minder opvalt.
Deze week was ik toch even zeer verbaasd en ook wel boos toen ik een minibar volgeladen met ontbijtprodukten vond. Niet 1 botertje of yoghurtje, maar planken vol met o.a. roggenbrood, yoghurt, smeerkaasjes, leverworstjes, halvarine, margarine en boter. Van óns ontbijtbuffet…. Hoe we dat weten? Hoe komt een buitenlander anders aan produkten van een duitse groothandel (niet te koop in normale winkels) met precies dezelfde huismerken, productiedatum, vervaldatum en lotnummers als wat wij op het buffet hebben staan? Let wel: niet gegeten dus. Er stond een eigen grote verpakking roggenbrood naast, dus waarom je dat van ons ook nog moet meenemen terwijl je het toch niet opeet? Ik heb alles, waarvan wij door middel van lotnummers en vervaldata aan konden tonen dat het van ons was, verwijderd, net als de hele inhoud van de minibar. Als mensen dit soort dingen doen, kun je erop wachten dat ze ook alle flesjes meenemen. Ze zijn zo verstandig geweest niets te zeggen bij het uitchecken, wel heeft mevrouw weer van alles van het buffet meegenomen terwijl Pepijn bij de receptie door haar man aan de praat werd gehouden. Angela heeft tijdens het uitchecken snel in de kamer alle handdoeken enzo geteld, maar ze wisten heus wel dat ze door het personeel in de gaten werden gehouden, dus dat hadden ze maar niet gedaan.
Vervolgens komt Angela uit de checkout-kamer ernaast met de mededeling: "Nou zeg, al het WC papier is hier alweer weg, en er is geen lege rol te vinden. Sterker nog, de hele tissuebox is ook verdwenen". De dag ervoor had ik de kamer gedaan, Angela de dag daarvoor en Pepijn 3 dagen terug. Toen we er zo over stonden te praten, kwamen we tot de conclusie dat er al 4 dagen lang iedere dag 2 hele rollen weg waren zonder 1 lege huls te vinden, en nu dus ook de hele tissuedoos met doos en al uit de houder verdwenen.
Waar komt dit trieste gedrag toch vandaan? In beide gevallen hadden deze gasten een prachtige gloednieuwe auto van een niet-misselijk merk en droegen ze zeer mooie merkkleding en mooie sieraden. Echt arm waren ze dus niet, en bovendien zijn wij echt de kwaadste niet. We hebben het wel vaker dat mensen netjes vragen of ze iets van het buffet tot later mogen bewaren vanwege een of andere ziekte of iemand een WC-rol mee wil nemen omdat hij zich niet zo lekker voelt. Ook mensen met kinderen vragen dit vaak. Nou en? Als je het vraagt mag er veel. Laatst vroeg een gast of ik misschien een oude boterham van de vorige dag had om door het hondenvoer van de hond te mengen, en soms vragen checkouts of we de thermoskan met koffie of heet water willen vullen voor onderweg. Als het een beetje binnen de perken blijft, doen we er niet moeilijk over en vaak vragen we er niet eens geld voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.