ons hotel

donderdag 7 augustus 2008

Vertegenwoordigers

Een fenomeen wat steeds vaker onaangekondigd opduikt is "de vertegenwoordiger". Ineens staat er zo’n gladde kerel voor de receptie of meteen maar brutaal in je ontbijtzaal, type "ik kan mijn eigen moeder nog verkopen", en ze zijn altijd hevig gepikeerd als je zegt dat je nu geen tijd voor ze hebt en dat ze volgende keer even vooraf moeten bellen. Deze week hebben we er al een paar gehad, varierend van pasta tot mineraalwater. Die van de pasta stond ineens achter Pepijn in een overvolle ontbijtzaal met z’n pakjes pasta in de hand. De mededeling was "leg daar maar neer en daar is de deur". Later hebben we ons een ongeluk gelachen om zijn folder: wat moet een hotel met 16 kamertjes nou met een minimale bestelling van 12 kilodozen pasta en 360 eieren? Die van gisteren spande helemaal de kroon. Eigenlijk was ons hotel te klein, "maar omdat we van die aardige mensen waren" wilde hij wel bij ons leveren. Euh…sorry…. je doet net alsof wij je gevraagd hebben langs te komen…. Hij probeerde het wanhopig bij Pepijn, want hij had al door dat hij bij mij geen poot aan de grond kreeg. Pepijn heeft deze week al een paar keer de grootste lol gehad, want er zijn nog steeds mensen die denken dat ik degene ben met wie ze een loopje kunnen nemen, maar ik ben nou juist de moeilijkste van de twee als je iets gedaan wilt krijgen wat ik niet wil…..
Ondertussen blijft het hier maar heel erg heet. Een ongewenst neveneffect is dat de waterkrachtcentrale het niet meer aankan, omdat het waterniveau in de rivier te laag komt te staan. Het gevolg is fluctuaties in de stroomlevering. Erg vervelend als ineens je pan water niet meer wil koken of je vrieskist ‘s ochtends ineens op een ijsberg lijkt. Vandaag is donderdag, en we hebben geen aankomsten, de kans is groot dat we vandaag weg kunnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.