ons hotel

woensdag 12 november 2008

Back in business

Ons tripje Frankrijk lijkt alweer een eeuwigheid geleden, we zijn weer vol in bedrijf. We zijn er helemaal beduusd van: gasten… in november…. OK, onze wekelijkse gast is er natuurlijk, maar daarnaast nog meer gasten. Het gaat wat dat betreft echt niet slecht. Met Pepijn wel, die ligt nu in bed omdat hij zich zo rot voelt. Hij denkt dat hij iets fouts gegeten heeft, maar ik heb nergens last van, en eigenlijk hetzelfde gegeten. Het zal wel vermoeidheid zijn, en Pepijn kennende is hij morgen weer helemaal ok.

Het kwam eigenlijk dus wel goed uit dat Timo en ik een misverstand hadden. Ik dacht dat we voor onze trip afgesproken hadden dat hij vandaag zou komen werken, maar hij had helemaal gelijk dat ik had gezegd dat we voor die tijd nog wel zouden bellen. Nu komt hij vrijdag, Pepijn moet zowiezo nog naar de bouwmarkt om klusspullen te halen. Ik zag net dat onze buurman weer terug is uit München, en de tuin ligt vol met bladeren, dus ik heb zo’n idee wie er weer komt zeuren…

Gisteren hadden we geen tsjechische les omdat de leraar een andere afspraak had. Ik was naar Regensburg, de Metro had een superaanbieding met allerlei soorten wild. Een hoop van die dingen wilden we toch serveren met de feestdagen, dus we hebben de vriezer maar even volgeladen. Gisteren hebben we even uit de losse pols uitgerekend dat we met de feestdagen minimaal 425 ontbijtjes gaan serveren (mogelijk eerder richting 475 of zelfs wel 500 als we ook met Kerst en/of de eerste week van januari vol komen), en bijna zoveel avondmaaltijden. Dan kan een paar dubbeltjes korting per portie eend, konijn of hert een hoop uitmaken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.