ons hotel

vrijdag 24 april 2009

Only the lonely...

Ja, ik mag dit weekend alleen het fort bewaken vanwege de reunie van Pepijn’s basisschool. Het is rustig, maar er zijn wel wat gasten. Heel opvallend is deze week de komst van de Nederlanders. Zo heb je ze maanden niet, en zo 4 keer in 1 week. Het toeristenseizoen is weer begonnen! Gelukkig maar, al die vreemde mensen die we de afgelopen maanden leken te hebben kunnen we missen als kiespijn. Vandaag had ik wat ondersteuning van Silvia, maar we hebben iets te veel geklept en iets te langzaam gewerkt. Mag best een keertje als het zo rustig is, maar het moet natuurlijk geen vaste prik worden. Ik merk dat ik erg moe ben door het laat-vroeg-ritme en het continue alert en aanwezig zijn, dus ik ga zo even lekker liggen (de gasten zijn net de deur uit naar Straubing, die zijn voorlopig dus niet terug).

Pepijn is keurig op tijd zonder problemen bij zijn ouders aangekomen, gisteren tijdens een kort telefoongesprek merkte ik al dat ze het heel erg gezellig hebben. Vandaag gaat hij langs bij Heleen en haar nieuwe vriend, morgen gaat hij naar de reunie, en zondag heeft hij het sollicitatiegesprek met de stagiaire en gaat dan door naar Harald. Maandag rijdt hij dan vanuit Amsterdam weer terug naar huis. Vanmorgen is hij eerst even wat boodschappen gaan doen (Cruesli kopen!).

Het weer is hier echt prachtig, zo’n 21-22 graden, alleen gisteren viel er even een klein buitje, maar voor de rest zou het de komende week schitterend weer moeten blijven. De bestelde balkonhekken zijn binnen, daar belde de bouwmarkt gisteren over. Tsja, die moeten nog even een paar dagen daar staan totdat er weer een vervoermiddel beschikbaar is, maar dat vonden ze niet erg. Het was per slot van rekening hun "fout" dat de waren al na 4 dagen geleverd waren in plaats van de afgesproken 2 weken…. Ze waren echt superaardig, wat een service!

Niet zo’n service is dat de wasserij gewoon maar niet was komen opdagen dinsdag, en ik door de telefoon een grote mond kon krijgen toen ik belde waar ze bleven. Zij zeiden in de computer te hebben staan dat wij hadden opgegeven vanaf vorige week dicht te zijn en deze week niets nodig te hebben. Nou echt niet, we zitten vreselijk krap met de voorraad, en waarom zouden we in de paasvakantie dicht zijn? Volgende week komt er een vertegenwoordiger van een andere firma, we zijn het echt zo zat met deze lui. Dit is niet de eerste keer dat er gewoon zonder te communiceren niet geleverd wordt. Ook die luie, chagerijnige chauffeur mogen ze houden. We zijn al meerdere keren boos geworden dat hij zich niet meldt bij de receptie, de garagedeur door de vergrendeling heeft getrokken terwijl die op slot zat, dan gewoon de waskar in de garage pleurt en zonder de pakbon af te laten tekenen en de vuile was mee te nemen weer weg rijdt. Ook krijg ik iedere keer een oeverloos zeurverhaal dat hij voor zo weinig stuks helemaal naar ons moet rijden. Tsja vriend, daarvoor moet je bij je baas zijn die het contract zo wilde afsluiten en niet bij ons. Wat is dat hier in Duitsland toch met de bedrijven? Het is vooral weer tekenend voor de dienstverlening in onze regio, de eerste paar keer gaat het goed, en als ze het gevoel hebben dat ze je in de pocket hebben, denken ze dat ze geen moeite meer hoeven doen. Ik zie al voor mij dat ik onze vaste gasten iedere keer dat ze hier zijn een beetje slechter ga behandelen…..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.