ons hotel

zondag 9 januari 2011

Mysterie

Wij hebben 1 kamer waar het vreemd ruikt in de badkamer. Al een hele tijd, vooral in de winter. Het is echt alleen in die ene badkamer, de kamers ernaast hebben nergens last van. Vandaag hadden we tijd en zin om eens grondig op onderzoek uit te gaan, nadat chloor in de afvoer en andere schoonmaakmiddelen en sprays niet geholpen hadden. Pepijn heeft de hele wastafel gedemonteerd, de stortbak is open geweest, Pepijn heeft de badkamerventilator open gehad en het filter vervangen, we hebben met een trekveer alle afvoeren ontstopt (kwam niets uit) en we hebben zelfs in uiterste wanhoop het hele plafond eruit gehaald of daar misschien iemand dood lag te wezen of zo. Er kwamen geen rare luchten uit de afvoer, het plafond of de ventilator, er was niets verstopt, we hebben geen lijk gevonden. Niets…..Het is een groot mysterie. We gaan in die badkamer maar een permanente luchtverfrisser neerzetten, totdat we een nieuw idee hebben.

Ondertussen ben ik zelf wat kamers aan het schoonmaken. Het is zo rustig dat we ons de personeelskosten kunnen besparen, en het kan nooit kwaad zelf eens de schoonmaakspullen ter hand te nemen. Zo kun je ook eens goed controleren wat je personeel eigenlijk uitspookt als je geen tijd hebt om ze voortdurend te controleren, en daarnaast is het goed er zelf enige handigheid in te houden voor noodgevallen en misschien raak je ook nog een paar kerstkilo's kwijt. Over het algemeen ben ik redelijk tevreden hoe het personeel de kamers heeft schoongehouden in de drukke feestdagenperiode. Wel trof ik in 1 minibar een flesje Sprite aan met afloopdatum september 2010. Ik heb alle minibars goed nagekeken begin december. Waar is dat flesje in hemelsnaam daarna vandaan gekomen?

Het is hier ondertussen aan het dooien. Veel nieuwe boekingen zullen er deze week dan ook niet bijkomen. Door de gemeen strenge winter tot nu toe, met wekenlang dagtemperaturen ver onder nul en 's nachts temperaturen tot wel -20°C, moeten we nu sneller dan verwacht stookolie bijbestellen. Tegenvallertje!

Ondertussen beginnen we ons af te vragen of de touroperator die een groot deel van onze kamers in contingent heeft en geen enkele boeking levert gewoon heel erg incompetent is of dat er iets anders aan de hand is. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat je een aktie voor de periode januari t/m mei begint bij een groot verkoopkanaal, maar dat je klanten dan online alleen kunnen boeken tot half februari? Natuurlijk zijn ze er meteen op aangesproken, maar 4 dagen later is de site nog steeds niet aangepast. We hebben de kamers maar weer open gezet via onze eigen hotelsite en andere kanalen waar wij mee samenwerken, want de kans dat we de loterij winnen is groter dan dat er daar iemand uit zijn winterslaap ontwaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.