ons hotel

donderdag 20 januari 2011

Ongeloof

Goed, het is zo belachelijk dat ik het effe kwijt moet. Ken je dat? Dat je aan tafel zit met een verkoper om over iets te onderhandelen en dat er een totaal ander resultaat uitkomt? Je hebt een bepaald budget voor ogen en ineens neemt het gesprek een totaal andere wending en word je een hoek ingeduwd waar je niet heen wilt? Nou ja, zoiets gebeurde er dus gisteren met die tussenpersoon. We hebben het netjes afgerond, maar toen hij vandaag belde hebben we hem toch duidelijk te verstaan gegeven dat wij zijn contract niet gingen tekenen. Het is zo belachelijk dat we hier in een deuk achter de computer zitten.
Er zou iemand komen praten over langdurige samenwerking met nederlandse en scandinavische touroperators. Gewoon, zo'n boekje van het reisbureau waar je dan een leuk hotel boekt. Er werd geschermd met grote namen. Pas toen hij opstond om weg te gaan werd het ons duidelijk dat dit niet ging gebeuren, maar dat hij ons alleen wilde hebben voor een bodemprijs-campagne bij de discounter. We weten dat dat niet werkt, daarvoor leveren we teveel kwaliteit en zijn we niet goedkoop genoeg. Dat was ook zijn probleem: hij vond het belachelijk dat mensen tijdens hun verblijf schoon beddengoed kregen, die konden toch makkelijk een week zonder wissel. Verse produkten inkopen en lekker koken? Waarom? Hij wilde op een gegeven moment weten wat onze pijngrens was. Vervolgens ging hij daar echt heel ver onder zitten, en wilde hij ook nog allerlei speciale deals (5=4, gratis drinken, enz). We hebben het na zijn vertrek voor de gein even doorgerekend: je zou op EUR 11 per persoon per nacht halfpension uitkomen!! En hij wilde ook nog het hele hotel exclusief hebben, dus je bent dan ook nog totaal van dat bedrijf afhankelijk, en ze kunnen dus alles met je doen wat ze willen. Bovendien heb je geen kamers meer over om voor een gezonde prijs te verkopen.
We zijn niet boos of zo, we weten dat het zo werkt. Zaak is alleen om het niet te laten gebeuren. EUR 11 is  niet eens kostprijs, zeker niet inclusief 3-gangen menu en drankjes. Het allergrootste probleem is dat je in een val loopt waar je nooit meer uitkomt. Er werd geschermd met een hotel in de buurt wat voor een paar euro meer zelfs All Inclusive biedt. Moeten ze lekker zelf weten, van de 94 beoordelingen op internet word je echt niet blij. Je gooit je reputatie te grabbel en voor de lange termijn ben je er gewoon aan, want niemand boekt meer voor een normale prijs bij je als er dat soort shit op het internet over je geschreven wordt.
Laat dit ook voor alle consumenten een waarschuwing zijn. De tussenpersoon, de touroperator, het reisbureau, de discounter, iedereen moet eraan verdienen, de consument denkt dat hij redelijk normaal betaalt voor een hotel, maar ondertussen heeft het hotel niet eens budget voor een goede kamerschoonmaak of een lekkere maaltijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.