ons hotel

maandag 26 september 2011

Optimale omstandigheden

Zo, het is alweer bijna een week verder, en het dendert hier als een trein door. Afgelopen weekend wéér helemaal vol, de hele week nu bijna helemaal vol, en voor aankomend weekend ziet het eruit alsof het hotel ook propvol wordt. Omdat we op Booking.com eindelijk sinds lange tijd weer genoeg beoordelingen hebben met een goed cijfer (onder een bepaald minimumaantal publiceren die geen cijfer op hun site), krijgen we daar ook weer een aantal boekingen van. En dat zijn vaak gasten met onverwachte nationaliteiten: zo hadden we dit weekend Israelis en volgende week komen er Spanjaarden.

Het weer is hier ook echt fantastisch: hét gedroomde herfstweer: droog, prachtig zonnig en 22 graden. Alles is ook nog mooi groen hier, nog niet zoveel rode bladeren aan de bomen. Het is dus ideaal wandelweer. Wel was de afgelopen dagen de nachttemperatuur laag, dus hebben we al even de verwarming aan gehad. Nu het 's nachts niet meer koud is, kan die weer uit. Mijn ouders zijn op bezoek, maar die hebben niet zo veel aan ons. Gezien de drukte hebben we erg weinig tijd voor ze, en ze voelen zich minder of meer verplicht om ons te helpen. Ze kunnen het moeilijk aanzien dat wij zo lopen te rennen, en dus storten ze zich iedere keer op de afwas. Morgen hebben we aankomsten, maar hopelijk kunnen we morgenavond samen ergens ergens gezellig gaan eten.

3 opmerkingen:

  1. Hallo! Wat goed dat jullie mij weer hebben gevonden en daardoor ik jullie ook! Veel dank voor de tip, ik had het niet gezien en er niets over gehoord ... wel jammer van de web-log, ik hoop dat mijn oude berichten ooit nog terug worden gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super dat het zo goed loopt. Jammer dat je ouders daardoor minder aan jullie hebben maar leif dat ze af en toe helpen en he tmoet hun ook goed doen te zien dat het loopt als een speer bij jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We hebben hier in Duitsland en Nederland inderdaad een schitterende indian-summer gehad. Onderweg heb ik een aantal foto's genomen van alleen bomen vanwege de prachtige kleuren. Door dit weer was het mooier dan ik ooit in Europa heb meegemaakt. Zulke kleuren ken ik alleen van mijn werk in Canada. Op die plek was het jaarlijks zo en er kwamen hele horders US-burgers om daar een speciaal trein- en vooral fotoritje te maken.

    Ik ben deze keer niet in Beieren geweest. Ga nog wel schrijven waarom en waar wel. Onderweg ben ik 1x vastgelopen op overboekte hotels. Mogelijk kan je al bedenken waar en waarom. Achteraf lostte ik het goed op en leverde dat nog weer een mooi verhaal op, dat ik hier niet ga verklappen. Als dat op het internet komt, dan plak ik hieronder nog even de link.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.