ons hotel

donderdag 8 september 2011

Vliegen enzo

"Pepijn.... waarom staan de ramen van de auto open?" "Dat is tegen de stank". "Welke stank...." "Ach, je went eraan, hoor...."

Gisteren zou ik naar de boekhouder in Cham en de groothandel in Straubing. Aangezien ik toch zo goed als langs het afvaldepot kwam, kon ik meteen al het vuilnis meenemen. Wij mogen hier iedere 2 weken slechts een beperkte hoeveelheid afval aan de straat zetten. Al het overige dien je zelf af te voeren naar het afvaldepot in Wilmering, net buiten Cham. Dit geldt ook voor alle grofvuil. Daar moet je overigens ook allemaal voor betalen. Aangezien we nu al 72% meer gasten hebben dan in dezelfde periode vorig jaar, kun je er van uit gaan dat de afvalberg ook met minimaal 72% gegroeid is. Sterker nog, een aantal goedkope aanbiedingen hebben ervoor gezorgd dat deze extra gasten nog veel meer afval produceren, aangezien dat vaak "kamerkampeerders" zijn die 's avonds niet leuk uit eten gaan, maar op de kamer gaan zitten met de draagtas van de supermarkt.

De stank was niet zo erg, maar na bijna een uur word je toch wel erg moe van al die vliegen die door je beeld vliegen en op je hoofd willen gaan zitten tijdens het rijden. Ik heb eerst maar even het afval gedumpt voordat ik andere dingen ben gaan doen. Je rijdt toch tamelijk voor gek met een auto tot het dak volgestapeld met blauwe vuilniszakken, en de achteruitkijkspiegel was tamelijk onbruikbaar. Gelukkig was er niets gaan lekken, maar Pepijn had de hele binnenkant van de auto ook bekleed met oude gordijnen. De medewerkers van het afvalstation vonden dat maar wat grappig: "Neeeee.....mijn prachtige gordijnen waar ik al zo lang naar op zoek was...verdwijnen hier zomaar in het afvalgat...."

1 opmerking:

  1. Vreselijk al die mensen die al een lage prijs betalen en dan ook nog op hun kamer eten en de zooi laten liggen.

    Franca

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.