ons hotel

woensdag 23 november 2011

Rondrommelen

We zijn sinds een paar dagen heerlijk aan het rondrommelen in het hotel. Zondag was de laatste dag dat we gasten hadden, sindsdien zijn we dicht. We hebben een gigantische waslijst wat er allemaal nog moet gebeuren voordat we met vakantie gaan over anderhalve week, dus echt niets doen is er niet bij. Wel is het zalig in een oude trui en met pantoffels door het hotel te struinen terwijl er hard meegezongen wordt met de radio. Vandaag hebben we voor het eerst in minimaal 8 maanden eens heerlijk uit kunnen slapen. Gisteren waren we gigiantisch laat terug uit Regensburg. We zijn samen gaan inkopen voor de feestdagen. Als we terug komen van vakantie is het al 18 december, en we weten hoe de groothandel eruit ziet in de week voor kerst. Nu hadden we alle tijd, en bovendien konden we met z'n tweeen.  Alle niet-bederfelijke zaken zoals wijn, hotelzeepjes en servetten hebben we dus al ingeslagen.

Ik ben nu zelf kerstpakketten in elkaar aan het zetten voor het personeel, wat er in de winkels werd aangeboden was echt niks, dus we hebben een aantal leuke kerstdozen gekocht en wat gezellige dingetjes om erin te doen. Morgen en overmorgen komen er 3 dames werken, dan doen we grote schoonmaak (glazen in de barkast en boeken in de bibliotheek afstoffen, ramen zemen, keuken goed schrobben, enz) en hangen we gezelig samen de kerstversiering op. Katrin vond het jammer dat ze natuurlijk niet kan komen (die werkt doordeweeks ergens anders) en onze klusjesman is nog ziek, dus het is helaas niet het hele team. Bij hen brengen we natuurlijk gewoon later een kerstpakket langs, zij hebben zich dit jaar wel volledig ingezet.

Pepijn heeft een nieuwe schuur gebouwd in de tuin, dat ziet er echt prachtig uit. Alleen zit er nog geen deur in, maar dat komt nog wel. Nu is hij bezig met onze badkamer. Al 5 jaar hebben wij een nieuwe badkamer, maar helaas zonder tegels en met loshangende bedrading (ja, we weten het, schokkerend!). We hebben eindelijk tijd vrij gemaakt daar wat aan te doen.

Ik was vrijdag t/m zondag in Leipzig op de vakantiebeurs. Ik vond het zelf dit keer niet zo'n goede beurs, en de TipTop-collega's en de omringende standhouders vonden dat ook: weinig bezoekers, niet zo'n geinteresseerd publiek, bezoekers die alleen op zoek zijn naar gratis dingen (pennen e.d.), ieder jaar kleiner wordende beurs. We hebben dan ook besloten niet meer aan een beurs deel te nemen. De verrassing was maandag groot toen er een boeking van 2 kamers kwam van iemand die ik op de beurs gesproken had. Dit heeft dus in ieder geval voor mijn reis- en verblijfskosten betaald.

Ik heb mij overigens ernstig gestoord aan de houding van onze bestuursvoorzitter. Sinds hij ziek geweest is heeft hij er duidelijk geen zin meer in. Het was voor iedereen beter geweest als die gewoon thuis gebleven was, hij heeft de hele beurs niet veel nuttigs bijgedragen. Van de mensen die er de laatste dag waren werd ineens verwacht dat die hielpen de hele stand af te bouwen, ondanks dat er 2 mensen van de standverhuur besteld waren om af te bouwen. Geen probleem, ik sta erg graag met mijn hoge hakken en kort rokje op een ladder met een hamer en een schroevedraaier, waarom niet als ik nog 5 uur moet rijden en pas diep in de nacht thuis ben? Allemaal geen probleem, maar op het moment dat er iemand tegen mij ging lopen roepen en mij ging lopen commanderen heb ik gezegd "ik ben je hond niet" en heb ik mijn tas gepakt en ben weggegaan. Ik ben zijn gelijkwaardige collega, zo wens ik niet aangesproken te worden, en bovendien zou ik mijn personeel niet eens zo behandelen. Ik vond dat hij de uitzendkrachten van de standbouw ook beneden alle peil behandelde.
Al enige tijd stellen wij vraagtekens wat de hotelcooperatie nog voor nut voor ons heeft. Het bestuur wordt steeds inactiever, er haken steeds meer leden af, nieuwe leden worden niet geworven, en naar de actieve leden wordt nauwelijks nog geluisterd. Het is eeuwig zonde, er zijn zoveel mensen met een talent binnen de cooperatie die een superleuk hotel hebben, die echt ook iets willen bewegen en zich in willen zetten, en er wordt niets mee gedaan. Maandag hebben we onze andere bestuursvoorzitter gebeld met de mededeling dat we ermee ophouden, en per wanneer we eruit kunnen.We weten al dat de opzegtermijn een jaar is, dus per eind 2012 houden we er zowiezo mee op, maar misschien dus nog eerder.

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat jullie zo genieten van jullie eigen hotel! Kan me voorstellen dat het super is om er zonder gasten in rond te lopen. Er straks met een gerust hart op vakantie. Balen van het gedoe met de coöperatie, leek zo'n goede samenwerking te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alvast een hele fijne en welverdiende vakantie toegewenst!

    Groetjes,
    Franca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerst woensdag en donderdag nog even een korte trip met 1 overnachting in Praag. Ik (P) moet bij de NL ambassade mijn nieuwe paspoort ophalen, en we hadden nog een hotelbon die we daar kunnen inwisselen dus we blijven overnachten. Het is maar 160 km, dat kan ook als dagtrip maar als jer gen hast hebt: Praag is erg mooi dus waarom haast maken...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.