ons hotel

woensdag 2 november 2011

Prachtige herfst

Het enerverende weekend is weer achter de rug, de meeste gasten zijn weg, het is definitief laagseizoen geworden. Voor de tijd van het jaar en de regio zijn we overigens nog redelijk vol, zeker vergeleken met hoe de parkeerplaats er bij veel collega's uitziet.  De temperaturen zijn echt nog fantastisch voor de tijd van het jaar, en er is ook geen enkele aanwijzing dat het binnenkort eens gaat sneeuwen. Inmiddels zijn de bomen prachtig rood en bruin, en liggen er veel blaadjes in de tuin.Veel tijd om ervan te genieten hebben we nog steeds niet.

Deze week hadden we weer een nieuwe film (ach ja, je moet alles een keertje meegemaakt hebben, niet waar?). Wie al langer meeleest weet het al: met het laagseizoen komen ook vaak gasten die voor een absolute bodemprijs zitten, maar zulke hooggespannen verwachtingen hebben dat ze denken het Ritz-hotel geboekt hebben. In dit geval zetten mensen die 3 kamers gereserveerd hadden na een half uur in de kamer hun koffers weer op de gang en deelden ons mee dat de kamers absoluut niet naar wens was en dat ze weg gingen. Het was de vreselijkste hotelkamer die ze ooit gezien hadden, belachelijk duur (euh... absolute laagseizoenprijs...), het was een grof schandaal, hij ging zijn advocaat bellen, onze meer dan 200 uitstekende beoordelingen met gemiddelde cijfers van 8,2 tot 8,8 op het internet zouden allemaal gemanipuleerd zijn, blablabla. Een andere kamer wilden ze niet, ze wilden ook geen andere oplossing (ander hotel, korting, etc), er viel absoluut niet met deze mensen te praten. Volgens mij ben je niet goed bij je hoofd: 's avonds in het donker de kou in met 4 kleine kinderen zonder hotelreservering, op een zeer druk lang weekend waar bijna geen hotelkamer te krijgen is (en zeker geen 3 kamers naast elkaar die aan een vijfsterren-niveau moeten voldoen voor een lagere prijs dan bij ons). Na een merkwaardige opmerking van de vrouw (er was een gelegenheid hier in de buurt waar ze voor 35 euro all-in een driepersoonskamer konden krijgen?) kwam het vermoeden in ons op dat ze ergens anders goedkoper hadden gereserveerd, en nu ons alleen nog even zo snel mogelijk kwijt moesten zien te raken. Anders ga je op het aanbod in om een andere kamer te zien, en de reactie en manier van handelen klopten ook gewoon helemaal niet. Maar ja, wat kun je doen? Je kunt mensen niet fysiek tegenhouden, je kunt ze niet dwingen te betalen, en als je geen 24-uurs receptie hebt zijn ze op een gegeven moment toch gevlogen. Dat dan liever meteen dan dat je er kosten en ergernis aan hebt en mensen zonder te betalen walk-out gaan.

Gisteren hebben we onze rustdag voornamelijk gebruikt om bij te slapen en om de administratie te doen. We zijn alleen 's avonds in het dorp een pizza gaan eten, we waren eigenlijk na iets meer dan een uur alweer terug. Sandra en Christine hebben samen alle kamers gisteren schoongemaakt. Vandaag is het rustig en doen we de kamers zelf. Het is kindervakantie en de dames wilden echt vandaag eindelijk eens een dagje vrij om iets met de kinderen te ondernemen. Vanmiddag en morgenmiddag komen de eerste twee sollicitanten, we hebben weer een derde persoon nodig, en zowiezo heeft onze zondaghulp aangegeven dat ze het steeds moeilijker kan combineren met haar andere werk en er waarschijnlijk binnenkort mee op gaat houden. Met alleen de vaste 2 dames gaan we het niet redden, al helemaal niet met de decemberfeestdagen.

1 opmerking:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.