ons hotel

zondag 13 november 2011

Soap

Twee stellen gaan gezellig samen een weekendje weg. Het ene stel krijgt ruzie en besluit een punt achter de relatie te zetten. Samen zitten ze "gezellig" met z'n vieren in het restaurant te eten, het ene stel zit met dikke ogen hard te huilen en ruzie te maken. Tussendoor wordt er overdreven en zeer ordinair getongzoend. Het andere stel probeert te bemiddelen maar alle opmerkingen werken alleen maar als olie op het vuur. Andere hotelgasten zitten zich duidelijk aan het gedoe te ergeren. Eén mevrouw gaat ergens anders zitten. Op de vraag of de bank niet lekker zit, en ze daarom op een stoel is gaan zitten is het antwoord dat het uitzicht niet zo bevalt. Na 1 drankje houden die mensen het voor gezien. Katja ligt op een stoel in het restaurant te slapen en gaat op een andere stoel zitten omdat ze het zo beter kan zien. Hoezo nieuwsgierig? Wij staan ons ondertussen in de keuken te verbazen. Het andere stel probeert de situatie nog te redden door gezellig een praatje met ons te maken en ons complimenten te geven over het eten. Op de vraag waarom het toch zo rustig is in het restaurant ondanks dat het eten "geniaal goed" is, ligt het op het puntje van mijn tong te zeggen dat hun vrienden al onze andere gasten hebben weggejaagd. Dat heb ik toch maar even niet gezegd....

Zojuist hebben we weer eens een nieuwe medewerkster aangenomen, hopelijk wordt dit wel een blijvertje. We gaan het zien. Het moet gecoordineerd worden met haar andere werk.

8 opmerkingen:

  1. Hm ja, in zulke gevallen moest je nog twee sterren erbij hebben en een ober in zwarte rok, die op een zilveren dienblad discreet een kaartje serveert: Uw aanwezigheid wordt hier minder op prijs gesteld!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aangaande verloren berichten, deze zijn nog steeds via: http://wayback.archive.org/web/*/http://hotelletje.web-log.nl terug te vinden, over de jaren 2007 t/m 2010, kies een jaar en klik op een datum.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @rjbakker: Heel hartelijk dank, R.J. Bakker; dat blijkt voor mijn oude blog ook te werken! Natascha en Pepijn hebben nóg een personeelslid nodig als ze al die oude blogs willen herinstalleren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @rjbakker: Heel erg bedankt, dit lijkt te werken. We gaan er in onze vakantie eens rustig naar kijken of we nog het een en ander kunnen redden/overzetten e.d.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kon je niet iets zeggen tegen deze mensen, want het lijkt me idd een heel onsmakelijke situatie. Snap wel dat dat niet makkelijk is hoor,maar vroeg het me toch wel af.

    Gr.Franca

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Franca: het probleem is altijd dat msensen allemaal een ander gevoel van schaamte of wat gepast is hebben. Bovendien was het zowiezo een rustige avond en checkten ze de volgende dag uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja daar heb je ook weer gelijk in.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. off topic: ik zal wel iets fout doen maar ik zie geen oude blogjes via die link. Uiteraard de naam van mijn weblog ingevuld en * vervangen voor een jaartal (ik weet nl geen data meer) Toch werkt het niet. Wat doe ik fout? suggesties of tips?

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.