ons hotel

donderdag 23 november 2006

Punaises

Er komt een moment dat je als buitenlander in een winkel staat en iets nodig hebt, maar het woord niet weet. Frustrerend en genant, maar vandaag was het zo ver. Ik ging even alleen boodschappen doen in Kötzting (het gebeurt altijd als je alleen bent) en kon bij de kantoorboekhandel niet op het Duitse woord voor punaise komen. Uiteindelijk heeft de winkelbediende mij meegenomen naar het magazijn en kon ik het aanwijzen.

Via het internet volgen we de Nederlandse verkiezingen, Pepijn had zich opgegeven voor het internetstemmen en heeft meteen gestemd toen het kon. Ik zat natuurlijk weer te grappen dat hij voor 2 moest stemmen, maar daar trekt hij zich weinig van aan. Ik mag zelf in de Britse verkiezingen niet stemmen, als je meer als 15 jaar buiten GB woont, is dat over. Aan de ene kant zuur (ik ben eigenlijk een beetje statenloos geworden), maar aan de andere kant begrijpelijk. De Nederlandse verkiezingen zijn nu al een beetje de ver-van-ons-bed-show geworden, laat staan hoe dat over 15 jaar is. Je kijkt zowiezo naar hele andere thema’s als je gaat stemmen, veel dingen boeien je toch niet meer als je in het buitenland woont.

We hebben deze week al voor de derde keer gasten, tot onze eigen verbazing. Alle gasten deze maand zijn zakenreizigers, en doordat wij op verschillende internetsites staan, zijn wij vindbaar. We waren bijna "los" geweest met Oud&Nieuw, we kregen vandaag een aanvraag voor 2 tweepersoons- en 1 eenpersoonskamer, en dat is precies wat we nog vrij hebben. Die mevrouw denkt er even over na, het is natuurlijk een hoop geld voor 5 man 2 weken, het gaat toch om 1100 euro. Wij denken niet dat ze het gaat doen, ik zou het voor dat geld ook niet doen…. We weten in ieder geval zeker dat we de kamers aan de een of ander echt wel gaan kwijtraken, bijna niemand heeft meer iets vrij in de omgeving. Echt leuk is dat we een groepsaanvraag voor een weekend in februari van onze collega’s verderop in de straat hebben doorgespeeld gekregen, bij hen paste het niet meer, en toen hebben ze aan ons gedacht. We hebben meteen de groepsleider een aanbieding gestuurd, zou echt leuk zijn als we die groep zouden binnenslepen in de rustige periode.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.