ons hotel

zaterdag 23 oktober 2010

Foutje bedankt

Gisteren stond er ineens een vriendelijk echtpaar voor de balie, met een reserveringsbevestiging in de hand. Probleem: wij wisten van niks. Pepijn deed zo normaal mogelijk, heeft de voucher bekeken en ze ingecheckt. De gasten hebben niets gemerkt. Toen toch maar even even met de reisorganisatie gebeld wat hier aan de hand was. Onze contactpersoon ging het even opzoeken en je kon door de telefoon horen dat ze een rood hoofd van schaamte had. Er was iets verschrikkelijk mis gegaan. De aanvraag was namelijk per ongeluk aan een ander hotel verstuurd. Die hadden medegedeeld dat de boeking accoord was, en daarna had de reisorganisatie een voucher voor ons hotel verstuurd aan de gasten, die overigens ook echt de bedoeling hadden bij ons te overnachten, en niet bij dat andere hotel. Ach nou ja, het was mega-rustig, dus wij vinden het niet erg. Of het andere hotel het ook zo leuk vond dat de gereserveerde kamer leeg bleef, dat vertelt het verhaal verder niet. De dame van de reisorganisatie ging meteen alle boekingen doorlopen of het nog ergens anders fout was gegaan. Ach, het is haar vergeven, ze zijn daar normaal gesproken altijd zo professioneel en efficient. Ik ken weinig reisburo's die 3 dagen na vertrek van de gast het hotel al betalen, meestal is dat 4-6 weken. Zoals Pepijn al opmerkte was het erger geweest als we vol waren geweest of zelfs op vakantie….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.