zaterdag 23 oktober 2010
Foutje bedankt
Gisteren stond er ineens een vriendelijk echtpaar voor de balie, met een
reserveringsbevestiging in de hand. Probleem: wij wisten van niks.
Pepijn deed zo normaal mogelijk, heeft de voucher bekeken en ze
ingecheckt. De gasten hebben niets gemerkt. Toen toch maar even even met
de reisorganisatie gebeld wat hier aan de hand was. Onze contactpersoon
ging het even opzoeken en je kon door de telefoon horen dat ze een rood
hoofd van schaamte had. Er was iets verschrikkelijk mis gegaan. De
aanvraag was namelijk per ongeluk aan een ander hotel verstuurd. Die
hadden medegedeeld dat de boeking accoord was, en daarna had de
reisorganisatie een voucher voor ons hotel verstuurd aan de gasten, die
overigens ook echt de bedoeling hadden bij ons te overnachten, en niet
bij dat andere hotel. Ach nou ja, het was mega-rustig, dus wij vinden
het niet erg. Of het andere hotel het ook zo leuk vond dat de
gereserveerde kamer leeg bleef, dat vertelt het verhaal verder niet. De
dame van de reisorganisatie ging meteen alle boekingen doorlopen of het
nog ergens anders fout was gegaan. Ach, het is haar vergeven, ze zijn
daar normaal gesproken altijd zo professioneel en efficient. Ik ken
weinig reisburo's die 3 dagen na vertrek van de gast het hotel al
betalen, meestal is dat 4-6 weken. Zoals Pepijn al opmerkte was het
erger geweest als we vol waren geweest of zelfs op vakantie….
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.