ons hotel

zondag 3 oktober 2010

Handeltje

Wat doe je met de printer met kapot onderdeel en de bijbehorende nieuwe vervangende toners? Gooi op internet die zooi, en kijk wat je er nog voor vangt. Misschien is er iemand met technische kennis die weet hoe hij op een goedkope manier het ding weer aan de gang krijgt, of die een onderdeel nodig heeft voor een identieke printer. De achterlijk dure nieuwe reserve-toners hebben we allemaal apart op Ebay geveild. We kunnen ons geluk niet op wat de printer en de toners zojuist hebben opgeleverd. Leuk voor de vakantiekassa… De persoon die de printer heeft gekocht heeft een printerwinkel in Berlijn, dus dat is duidelijk die persoon met specifiek-technische kennis die we zochten. Jullie begrijpen, dit smaakt naar meer. We hebben nog 2 andere printers met een klein inktinjectie-probleem en daardoor een lading onbruikbare nieuwe reserve-inktpatronen staan.
Vandaag werden er al weer blokjes brood zonder korstjes verorberd, en gisteravond een heerlijk gegrild visje met pasta, hetgaat dus prima met de tandjes. Eén hechting zit heel vervelend, ieder keer als ik lach of mijn wang beweeg trekt het touwtje strak en rukt aan mijn tandvlees. Ik begrijp het wel, ik heb door de vele operaties op die plaats daar zoveel littekenweefsel dat het zoeken was naar een geschikte plaats om te hechten. Ik heb toch een vermoeden dat het draadje voor volgende week vrijdag "per ongeluk een vork of zo" is tegen gekomen.

Hier is het rustig, al wordt het deze week wel weer een stuk drukker. Vandaag zijn er een aantal echt leuke mensen ingecheckt. De afgelopen dagen hadden we een stel in huis waarvan ik het gevoel had dat ze mij de hele tijd zaten uit te lachen. Ze zaten echt de godganse dag infantiel te giechelen als je wat tegen ze zei. En om nou te zeggen dat ze zo jong waren….De grootste mop was dat ze vanmorgen bij Pepijn uitermate tevreden zijn uitgecheckt en ongevraagd zelf meldden graag terug te komen. Soms begrijpen we onze gasten gewoon niet. Woensdag checkt er iemand in die mij eerlijk gezegd nu al op mijn zenuwen werkt. Hij heeft via een ultra-goedkope aanbieding een kamer gescoord, en hij heeft belachelijk veel noten op zang. Hij heeft al 2 keer opgebeld dat hij een gratis upgrade eist, eerst naar een apartement (sorry hebben we niet) en toen een balkon (sorry, welk deel van het woord "standaardkamer" begrijpt u niet?). Zelfs als je een leuke aanbieding hebt, krijg je van ons echt geen slechte kamer, maar om nou voor die paar tientjes voor 4 nachten ook nog een compleet apartement te eisen? De toeslag voor het balkon (en dan heeft hij nog steeds een ongelofelijk mazzeltje) vond hij echt BELACHELIJK duur. Ach, het is weer het gebruikelijke laagseizoenpubliek…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.