ons hotel

donderdag 7 oktober 2010

Waar komt iedereen deze week vandaan?

Het is druk. Zeker voor de tijd van het jaar. We zijn de hele dag in touw en 's avonds koken we ook nog heel veel eten. We hadden deze toeloop bedrijfsmatig natuurlijk ook nodig, het was de laatste weken erg rustig. Er was voor deze week superweer beloofd. Het is weliswaar 17 graden en droog, maar zonnig is het helaas niet. 
Gisteren kon ik dus alweer boodschappen gaan doen, de hele koelcel was leeg. Ik ben maar naar de Aldi en de Lidl in Kötzting gereden, want die krijgen op woensdag een levering verse groente en vers fruit. Gek genoeg zijn de verse produkten bij de discounter hier vaak verser dan bij de groothandel.

Ik heb nog erg weinig energie en de hechtingen beginnen aan mijn tandvlees te irriteren. Gelukkig zouden ze er morgen uit mogen als alles goed is. Gisteren kwam Sandra met de paniekmededeling dat al haar kinderen roodvonk zouden hebben en dat ik gezien mijn niet optimale gezondheid bij haar uit de buurt moest blijven. Vandaag waren de kinderen alweer gezond naar school. Hahaha…gewoon een dagje schoolziek. Duitsers en ziek zijn…een keer hoesten en je bent hier half dood. Ze gaan meteen van het ergste uit (roodvonk? hoe kom je erop?), en weerstand hebben ze ook al niet. Maar ja, altijd de verwarming maximaal aan, geen groente of fruit eten en geen melk drinken dragen daar natuurlijk aan bij.

We hebben inmiddels als gevolg van de krantenadvertentie van de touroperator in Würzburg 5 boekingen. Helaas is er eentje precies tijdens de TipTop-vergadering, dus een van ons moet dit gezellige en ook nuttige uitje missen. Aangezien Pepijn vorig jaar april was thuisgebleven, ben ik nu aan de beurt om het fort te bewaken, eerlijk is eerlijk. Twee weken later zie ik een aantal van de collega's weer tijdens een seminar, dus dat is dan de compensatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.