ons hotel

zondag 20 februari 2011

Bonuskat

Gisteravond ploft Pepijn op de bank na de gedane arbeid. Er ligt een kat in de kattenmand bij de verwarming. Wacht eens…wij hebben toch geen rode kater? Hij rent bij het zien van Pepijn hard naar het kattenluikje en verdwijnt naar buiten. Onder de bank liggen onze helden te bibberen. Ik heb het luikje maar op slot gedaan vannacht. Jammer voor onze poesjes, maar als je je territorium niet verdedigd moet ik het doen. Ik begrijp de kater wel, het is buiten waterkoud en het sneeuwt af en toe een beetje. Ik zou ook een warme plusche mand bij een verwarming zoeken. Hij is overigens wel lief en doet helemaal niets, maar een derde kat is toch wat veel.
Ondertussen is het hier heel erg rustig. Het weer helpt niet echt mee natuurlijk, en bovendien is de carnavalsvakantie pas over 2 weken. Volgende week lijkt het wat drukker te worden. Pepijn is enthousiast bezig met van alles. Hij heeft eergisteren veel werk aan de sauna gedaan (die doet het weer) en gisteren heeft hij het hele receptiekantoor uitgemest. Ik ben gisteren gordijnen aan het wassen geweest en ben steeds druk aan het strijken. Ik heb grote stapels tafellakens van de feestdagen die ik al gewassen had, maar die nog in de stijfsel moeten en dan gestreken. Het is altijd een hoop werk.
De moeilijk etende gasten zijn gisteren uitgecheckt. Helemaal happy, fooi gegeven, bedankt voor het lekkere eten. Begrijp jij 'm, begrijp ik 'm….
Gisteren belde de opticien dat mijn nieuwe bril klaar was, dus ik ben direct naar Cham gereden. Ik moest bij de winkel naast de opticien toch nog iets ruilen. Vorige week dinsdag hadden we een bril gezien bij een opticien in Deggendorf. We vonden hem leuk, maar het was de eerste winkel en we wilden nog even verder kijken. Toen we na een rondje stad terug kwamen bij de winkel was hij al dicht. Woensdag was ik in Cham bij de boekhouder en aan de overkant is een klein winkelcentrumpje. Daar hadden ze een opticien van dezelfde keten. Tot mijn grote verrassing stond daar dezelfde bril op het rek, en tot mijn nog grotere verrassing was het montuur daar in de aanbieding. Meteen heb ik mijn ogen laten opmeten en de bril besteld. Het recept was nagenoeg hetzelfde: rechts helemaal hetzelfde, en links was de sterkte een 0.25 minder en de cylinder 0.5 meer.
Gisteren bij het opzetten van de bril merkte ik het al in de winkel: mijn rechteroog ging meteen tranen en ik zag alles in een waas. Het was alsof de muren scheef stonden en ik alles in een soort film zag. Foute boel dus, en het leek echt van het rechterglas af te komen. Ik heb dus meteen geklaagd, en de medewerkster heeft alles nagemeten (oude bril, nieuwe bril en ogen). Volgens de winkel was alles in overeenstemming met het recept. Hoe kan het dat de sterkte van het rechteroog hetzelfde is gebleven maar dat ik zo'n heftige reactie kreeg? Ermee naar huis rijden ging echt niet. Thuis heb ik hem opgezet en nadat ik tegen het keukenkastje was opgelopen en in de voortuin in de struiken náást het tuinpad belandde heeft Pepijn mij gesommeerd de bril onmiddellijk af te zetten. 's Avonds met TV-kijken heb ik nog een poging gedaan, met als resultaat knetterende koppijn en een pijnlijk trekkend en tranend rechteroog. Mijn rechteroogspier doet de volgende ochtend nog steeds erg zeer. Volgende week kan ik dus gewoon weer terug naar Cham, dit pik ik niet. Er heeft óf iemand tegen mij staan liegen óf er was iemand erg incompetent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.