ons hotel

dinsdag 15 februari 2011

Botte e-mail

Soms helpt het als Pepijn zijn nederlanderschap even helemaal waar maakt. Nederlanders staan tenslotte bekend om het feit dat ze direct en eerlijk, maar daardoor een beetje bot zijn. Vooral als ze vinden dat ze onheus bejegend worden, en helemaal als er geld in het spel is, komt de geest uit de fles. Ik kan er ook wat van, maar soms helpt het engelse bloed wel eens om de zaak nog even af te remmen. Gisteren had ik de boekhouding gedaan, en dus kon ik Pepijn vertellen dat onze waardeloze touroperator al weer niet op tijd de openstaande rekening had betaald. De eerste afrekening was al een drama, daar hebben we 2 maanden op moeten wachten door een groot assortiment aan smoezen, en we waren vast besloten niet weer 2 maanden op ons geld te wachten.
 Vanmorgen toen ik uit bed kwam had Pepijn een botte email geschreven aan de touroperator en er als attachment een rekening bij gedaan, met aanmaningskosten en boeterente. Hij heeft er ook in gezet dat als dit zo door ging, we aankomende gasten met een voucher van hen voortaan hier bij checkin om geld gingen vragen. Om 15 uur moest ik even voor iets anders internetbankieren, en tot onze grote lol zagen we een spoedoverboeking, mét boeterente en inkassokosten. Kijk, dan helpt het dus om de zaken onduits aan te pakken…
Vandaag hebben we Ruhetag, maar we wachten op een aankomst. Pepijn is heerlijk aan het klussen. Hij bouwt een afgescheiden ruimte in de bijkeuken en is druk aan het verven, timmeren, boren, de elektra verleggen, enz. Het bedieningspaneel van de sauna heeft een storing, er is een nieuw onderdeel besteld wat deze week binnen zou moeten komen. De sauna is dus tijdelijk buiten gebruik en Pepijn heeft de kans waargenomen om de kitranden in de douche te vernieuwen. De douche in de saunaruimte veroorzaakte steeds een beetje lekkage en we hopen dat dat nu opgelost is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.