ons hotel

maandag 21 februari 2011

Voorjaar in de bol

Het is vandaag buiten fantastisch zonnig. Zo heerlijk dat je er voorjaarsschoonmaak-ideeen van krijgt. Ik zag dat de ramen van de balkonkamers (die in de winter niet gebruikt worden) wel een sopje konden gebruiken. Tijdens het lappen werden ze echter geheel ondoorzichtig en er ontstond een laagje op. Pepijn lag in een deuk:" Natas, het is buiten -9, natuurlijk vriest het water meteen aan het raam vast". Na 1 kamer heb ik het ramen zemen dus maar opgegeven…. Het gordijnen wassen vordert langzaam. Ik heb Pepijn nodig om te helpen ophangen, aangezien ik door de chronische RSI in mijn armen niet zo lang mijn armen omhoog kan houden. De benedenverdieping is nu gedaan, we hebben alle gasten deze week een kamer op de bovenverdieping gegeven omdat het er toch wat meer zijn, en zo hebben wij wat meer tijd om die kamers even goed door te lopen.
Morgen kunnen we niet van het mooie weer genieten. We hebben halfpensiongasten waarvoor we contractueel ook op dinsdag moeten koken. Daar zijn we toe gedwongen door onze nog niet genoeg afgekraakte touroperator. De bedoeling was wel dat we onze ene vrije middag in de week zouden opgeven voor een vol restaurant, en niet voor 2 mensen. Nou ja, die gasten kunnen er niets aan doen, die krijgen gewoon de volledige service. Hoe het er nu naar uit ziet, is het komend weekend heel erg rustig, dus dan halen we de verloren rustdag wel weer in.
Katja vindt het buiten ook maar koud. Ze gaat onder de bureaulamp in kantoor zitten, roept hard mauw en kijkt naar de schakelaar. Als je het halogeenspotje namelijk aanzet, is het lekker warm voor een kat. Bovendien zit ze dan direct op aaiafstand van de persoon die zit te typen….Naast mij klinkt een luid geronk. Het leven van een kat is goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.