ons hotel

zaterdag 5 februari 2011

Hoeveel sterren??

Iedere drie jaar moeten de hotelsterren vernieuwd worden. Logisch, in drie jaar kan er een hoop veranderen, zoals verbouwing, achterstallig onderhoud of zelfs wisseling van eigenaar of pachter. Je vult een vragenlijst in en dan komt er een commissie controleren. Dit grapje kost je elke 3 jaar 500 euro. Aan de hand van de vragenlijst kun je zelf inschatten waar je gaat uitkomen qua sterren en eventueel wat kleine dingetjes veranderen. Gisteren kregen we een fax van de Beierse hotelsterrenkeuring: "Wij hebben besloten om u voorlopig op basis van de ingevulde vragenlijst Drie Sterren Superieur te verlenen. Uiteraard hangt de uiteindelijke verlening af van de beslissing van een commissie die u in de komende weken zal bezoeken". Euh…. ook wij hebben de puntenlijst en een rekenmachine, en wij komen met de beste wil van de wereld niet aan de 3+… We zouden ruim in aanmerking komen voor de 3 sterren, wat we nu ook hebben. Het zal ons benieuwen wat de commissie vindt. We hebben samen besproken dat als ze ons de 3S geven dat we het bord wel aan de gevel hangen, maar dat wij voorlopig bij reisorganisaties en hotelwebsites met 3 sterren blijven werven, aangezien wij vinden dat dat beter bij de inrichting en sfeer van ons hotel past. We hebben op dit moment op bijna alle beoordelingssites een 8,2 of 8,3, en dat willen we graag zo houden. Een te hoge sterrenklassificatie kan makkelijk tot teleurstellingen leiden en dus slechte recensies.

Sinds gisteren zie ik er nog 10 jaar jonger uit. Mensen schatten mij zowiezo vaak geen 37, maar eerder ergens tegen de 25-30. Nu ik een slotjesbeugel heb in mijn onderkaak, denkt iedereen helemaal dat ik 17 ben. Een slotjesbeugel heb je als kind, niet als volwassene…. Het was een lange zit bij de orthodontist. Gelukkig was parkeerbeheer in Viechtach niet langs de auto geweest, dan had ik een vette bon gehad… De beugel zit onprettig, maar niet dramatisch. Het vervelendste was het implanteren van een pin. Omdat ik nogal veel tanden mis aan de achterkant van de onderkaak, moet de beugel aan iets anders worden bevestigd. Na de orthodontist ging ik nog even boodschappen doen. Ik wilde de hele Aldi wel bij elkaar gillen, zelf met zware pijnstillers die ik standaard in mijn tas heb. Bij de kassa stond ik letterlijk te klappertanden van de pijn. Gelukkig is het een stuk beter inmiddels. Nu heb ik weer last van het uiteinde van mijn beugel, want die loopt bij mij natuurlijk niet helemaal door naar achteren door ontbrekende tanden, en prikt het ijzerdraad lelijk in mijn wang. We moeten maar even creatief worden met gereedschap uit de werkplaats….

Verder is het hier aan het dooien, natuurlijk weer precies het weekend van het WK slalom voor dames op de Arber. De hele week was het berekoud en eergisteren hadden we nog een pak sneeuw erbij, en vanaf het midden van de aankomende week gaat het weer sneeuwen. Zucht! De timing is weer perfect. De Worldcup doet bij ons nooit veel qua gasten. De meeste toeschouwers komen uit de eigen regio.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.