ons hotel

zaterdag 28 april 2007

"Grüss Gott"


Het is hier heet, erg heet. Naar ik begrijp, is het dat in Nederland ook. Je merkt dat je in de bergen zit doordat het ‘s avonds heel sterk afkoelt, naar ca. 5 graden. Alles gaat sloom met de warmte, en aangezien het volgende week weer afkoelt naar 19 graden en we natuurlijk dit weekend ivm Koninginnedag en Dag van de Arbeid gasten hebben, gaan we maar even de zolder niet op. De afspraak voor het aansluiten van de kabels is gemaakt, helaas is dat pas op 21 mei. Ze konden niet eerder komen. Ik had niet anders verwacht, je kunt niet op vrijdag opbellen of ze volgende week even willen komen. 
Gelukkig waren we verstandig geweeest, en hadden we al vast gebeld voordat we helemaal klaar waren met kabels leggen.
Gisteren ben ik naar de cursus geweest voor het maken van de wandelbrochure. Dit keer ging het over wervende teksten schrijven, vorige keer was Pepijn natuurlijk naar het onderdeel beeldbewerken geweest. Wel zo eerlijk dat hij dit keer thuis bleef om de incheckende gasten te ontvangen. Ik vond het redelijk nuttig, al zaten er een hoop dingen bij die ik allang wist of die een beetje overdreven waren. Ik zie al voor mij dat ik mijn brieven af ga sluiten met "zonnige groeten uit het prachtige luchtkuuroord Lam". De ontvanger van de brief heeft gelijk een teiltje nodig, dat staat wel heel erg bedacht. Ook was er de suggestie om brieven maar te beginnen met "Grüss Gott". Dat is voor een Beier misschien leuk, maar als wij dat gaan doen, staat dat wellicht een beetje raar. Bovendien, de gemiddelde buitenlander weet waarschijnlijk niet eens wat het betekent….

In de volgende weken moet Pepijn een keer een dag naar München om zijn paspoort te laten verlengen, die loopt 22 mei af. Dat is nog een gedoe, want ze zijn er alleen bepaalde dagen, en volgende week hebben we precies op die dagen allerlei verplichtingen, en je moet persoonlijk langskomen. Bovendien zijn de nieuwe Nederlandse pasfotovereisten zo raar dat de Duitse foto’s niet aan de eisen voldoen. Er is dus een speciale fotograaf in de buurt van het consulaat die foto’s maakt die aan de Nederlandse eisen voldoen. Zal mij benieuwen hoe duur dat gaat zijn. Ik heb geluk, Britse paspoorten zijn 10 jaar geldig, die van mij hoeft pas in 2013. Daar moet ik dan wel speciaal voor naar Düsseldorf, het Britse consulaat in München maakt geen paspoorten. Ambtenarij blijft ingewikkeld….

Het blijkt dat een van de hotelboekingssites waarmee we samenwerken ons deze week bij de speciale aanbiedingen heeft gezet, en dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat we via deze site ineens suf geboekt worden. Gisteren weer een hoop kamers verkocht. Vandaag kan Pepijn z’n hart ophalen, er komen 2 motorrijders die speciaal hadden gevraagd of hun dure motor in de garage mocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.