ons hotel

zaterdag 21 april 2007

Uitgewoond?

Gisteren hebben we van een hotelboekingssite de cijfers gekregen die gasten ons hebben gegeven op een evaluatieformulier, nadat ze bij ons gelogeerd hadden. Het goede nieuws is: een gemiddelde van 8,5. Van een aantal mensen hadden we zelfs in alle categorieen een 10 gehad! Het slechte nieuws is dat 1 van hen een uitgebreid vernietigend commentaar erbij heeft geschreven, wat nu open en bloot op de website gepubliceerd dreigt te worden (na x beoordelingen wordt dat publiek). Wij kunnen ons deze mensen nog heel goed herinneren, ze waren bij het uitchecken zeer tevreden en gaven aan zeker terug te komen. Alleen vonden ze de kleur van onze nieuwe gordijnen niet mooi. Op de vraag of alles naar wens was, was het antwoord volmondig ja, het evaluatieformulier van het hotel op de kamer was niet ingevuld. Vervolgens ga je naar huis en geef je het hotel op het internet een 1. Wie snapt ‘m nog? Het maakt voor het gemiddelde niet echt uit, maar dat had dus zelfs nog hoger kunnen zijn (boven de 9). Echt een kick is dat zonder uitzondering álle gasten ons een 10 hebben gegeven voor service, vriendelijkheid, efficientie en schoonmaak (ook deze zeiksmurf). Op een andere site scoren we gemiddeld een dikke 8, ook hier weer allemaal tienen voor service en gastvriendelijkheid. Super he?

Het probleem is alleen dat ene vervelende commentaar wat ertussen staat: "de kamer was volledig uitgewoond, het hotel is absoluut niet aan te raden, wij vonden de prijs-kwaliteitverhouding echt niet kloppen". Pardon? Je kunt over ons hotel een hoop schrijven, misschien dat er nog wat ouderwetse stijlelementen aanwezig zijn (seventies) maar uitgewoond? Dat zou dus betekenen dat er dingen kapot zijn in de kamer, er brandgaten en vlekken in het tapijt en de gordijnen zitten, de muren grauw zijn en de bedden versleten. Deze mensen hebben in een nieuw bed geslapen, hadden 3 dagen oude gordijnen, hebben op nieuw tuinmeubilair gezeten en hun haar gedroogd met een gloednieuwe wandföhn. Prijs-kwaliteit? Bij de jeugdherberg in Lam betaal je 9 euro meer voor een eenvoudiger produkt, en dan heb je geen satellietTV, geen gratis Wireless Internet en geen koelkast op de kamer. Wat verwacht je dan van een 2**+ hotel? Bovendien: als je dan zo ontevreden bent, dat je de kamer een 1 vindt, dan zeg je toch wat? Dan vraag je toch om een andere kamer?

Die boekingssite vindt het ook een erg raar verhaal, aangezien we op andere punten bij deze gast wel een 10 scoren, en we met de andere beoordelingen ook heel erg hoog scoren (hoger dan veel andere hotels). Bovendien heeft iedereen die allemaal tienen gegeven heeft in dezelfde of in een identieke kamer geslapen. Ze vinden het bij die site ook wel een beetje sneu voor ons, aangezien ze alleen maar goede dingen over ons horen. Er is dus nu een mailtje van die site en ons gezamenlijk naar die mevrouw gestuurd, met de vraag of er geen foutje gemaakt is bij het invullen, of ze dat misschien nog iets wil aanpassen voor dat het op het internet gepubliceerd wordt, en dat als die vrouw een klacht had dat ze dat dan bij beide partijen had moeten melden. Niemand kan er op deze manier iets mee, we worden alleen voor altijd op het internet aan de schandpaal genageld. Wij denken allemaal dat ze het niet zo goed begrepen heeft, want ze is ook de enige die in haar reactie haar volledige naam en adres heeft vermeld, dus dat ze niet beseft heeft dat dit gepubliceerd zou worden. Of ze wil lekker natrappen of zo?
We hebben nu twee bevriende echtparen in huis, waarvan het ene stel uit Berlijn komt, en het andere stel uit Amerika. Die zijn (weer) superenthousiast. De Duitse meneer heeft al gevraagd of we geen restaurant in Berlijn bij hem om de hoek kunnen beginnen, want het is zo ver rijden voor het lekkere eten…. Die hebben ook via diezelfde site gereserveerd, dus we hopen dat ze weer een aantal tienen uitdelen. Als iedereen nu zo positief blijft, dan wordt die ene zeurkous steeds minder serieus genomen. Als je x beoordelingen van een hotel ziet, die allemaal 9 of hoger zijn, en er zit een 1 tussen, dat vraag je je toch af of die wel serieus was bij het invullen….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.