ons hotel

zaterdag 6 oktober 2007

Vulling

"Vulling" noemen wij mensen die een goedkope kamer bij je boeken, verder niets besteden, geen manieren en vaak rare verzoeken hebben en bij vertrek gepast afrekenen en ook nooit fooi geven. Liefst jatten ze alles mee uit de kamer wat ze kunnen dragen (vorige week nog: hangers meegenomen). Je hebt er zelf geen lol van, het is niet gezellig, het is vulling van je hotelkamers. In rustige periodes komt het fenomeen vulling vaker voor. Dit type gasten heet ook wel "voor een dubbeltje op de eerste rang".

We hebben er weer eentje. Je boekt voor 7 personen, maar komt maar met 3 personen aanwaaien. Tsja, voor die andere twee kamers zal toch betaald moeten worden…. Vanmorgen was het echt feest. Een uur voor het ontbijt (ik was net wakker) ging de noodbel waarmee mensen ons ‘s nachts kunnen bereiken als er iemand zwaar ziek is of zo. Ik stormde dus ongewassen met ongekamde haren naar de receptie. "Ik ben al een tijdje wakker, en nu wil ik koffie". Pardon???? Het is nog geen 07:10 uur, het ontbijt is om 08:00 uur! Ik wéét dat die bel zo hard is dat Pepijn ook rechtop in bed heeft gezeten…. Het koffieapparaat stond nog niet aan, en dat het even moest voorverwarmen, dat was toch wel een openbaring. Het licht in de keuken was nog niet eens aan. En zwaar beledigd gaan staan wezen he! Acht uur, volgende stunt: dochterlief "wilt u koffie of thee?" "Doe mij maar warme chocolademelk". Nee sorry, dat heb ik niet. Normaal gesproken maak ik best wel eens chocholademelk voor gasten als die het wél netjes kunnen vragen, ook als dat eigenlijk bij het ontbijt niet gaat, maar dit is zo’n stelletje die je uit zit te proberen hoe ver ze kunnen gaan. Gelukkig r*t het morgen weer op. Vannacht trek ik de noodbel uit het stopcontact.

Onze Slowaakse zakenreiziger heeft weer verlengd, in ieder geval tot maandag, maar waarschijnlijk wordt het nog langer. Hij is al meer dan 3 weken bij ons!

Pepijn heeft gisteren de heg gesnoeid, meer als een aanhanger vol! Eigenlijk moet het gras ook dringend gemaaid. We hebben een nieuwe grasmaaier gekocht, onze een-jaar-oude kon de hoeveelheid gras niet aan. Nu hebben we een hele brede balkmaaier, in de winter kun je de maaibalk afkoppelen en de bijgeleverde sneeuwploeg eraan monteren om de parkeerplaats schoon te vegen. We zijn echt benieuwd of we een witte winter krijgen dit jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.