ons hotel

donderdag 29 november 2007

Nieuw huisdier?

Pepijn zat gisteren bij de receptie en vroeg mij ineens of 1 van de katten misschien op de zolder zat. Euh, nee, hoezo? Hij meende toch echt "trip,trip,trip" boven zijn hoofd te horen. Ik dacht dat al die vrije tijd hem een beetje naar het hoofd gestegen was… Later op de dag zaten er in de gang bij de receptie ineeens 2 katten met grote ogen strak naar het plafond te staren. Toen ik later boven een trui ging aantrekken, hoorde ik iets wegrennen. Aaahhhh… de zolder heeft een nieuwe bewoner. Pepijn heeft net deze week het enorme wespennest verwijderd, en nu dit weer!

Vannacht zijn we er maar druk mee geweest. Wat het ook is, het is echt GROOT volgens mij. Met tussenpozen zat er achter de muur van onze slaapkamer iets te ritselen en te scharrelen. Het maakte ook sprongetjes. Uiteindelijk hebben we onze badjas aangetrokken en zijn we op verkenning uitgegaan. Het moment dat je de deur open doet en het licht aan doet, is het natuurlijk stil…We denken dat het een fret of een marter of zo is, gezien de zwaarte van de voetstappen (net zoiets als een kat), en het feit dat het sprongetjes lijkt te maken. In Amsterdam heb ik muizen gehad in het systeemplafond (de geestelijk gestoorde bovenbuurman voerde ze), en dat klinkt heel anders. Nu is het natuurlijk stil, maar wij voelen ons allebei gebroken door de voortdurende onderbrekingen in onze slaap.

***UPDATE***
Pepijn is samen met Jane de zolder opgegaan, maar ze kunnen niets vinden. Het is onwaarschijnlijk dat het een intimiderend dier is, want Jane loopt vrolijk te snuffelen met haar staart omhoog. Pepijn heeft zelfs al wat planken verplaatst, maar er rent niets weg. Tot vannacht dan maar weer….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.