ons hotel

zondag 18 oktober 2009

Waarom ik deze zondagochtend 28 kaarsjes brandde

Zondag is natuurlijk bij uitstek een dag om voor iemand, of meerdere iemanden, wat kaarsjes aan te steken. Nou doe ik dat bij lange na niet dagelijks, maar vandaag wel. Ik heb kaarsjes gebrand voor onze hotelgasten.
Als voor aanvang van de ontbijtdienst de stroom uitvalt en uit blijft, is het namelijk wel fijn als je ook nog ziet wat er op het ontbijtbuffet en op je bord ligt. Geen ei in elk geval want dat kon ik niet koken. Koffie en thee was ook een probleem. Gelukkig hadden we erg begrijpende gasten. Ik heb de chef van het lokale elektriciteitsbedrijf mobiel bereikt, maar hij kon me alleen vertellen dat hij geen toelevering van het nationale net kreeg en dat de eigen produktiecapaciteit niet genoeg was om lokaal het net overeind te houden; dus dat we net als hij moesten afwachten en zien wat er gebeurde.
Na 2 uur en 8 minuten was het zover: we hadden weer stroom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.