ons hotel

zaterdag 3 oktober 2009

Kopen, kopen, kopen


Gisteren moest ik hoognodig weer een keertje naar de groothandel. Omdat ik best wel veel nodig had, en in een naastgelegen winkel ook wilde kijken voor een extra set van de gordijnen die we daar ooit gekocht hadden, werd het de Metro in Regensburg. Boodschappen doen moest gisteren, want vandaag is alles dicht vanwege de duitse herenigingsdag. Nou, dat heb ik geweten! Het begon al met gruwelijke files op de snelweg, dus toen ik er aankwam was ik al zo gaar als een pakje boter. Ik kon alleen nog parkeren aan de rand van het terrein, zo vol was het. En wat liep er voor de verandering? Funshoppers! Hele gezinnen met oma en de kinderen erbij, met 3 dingen bij de kassa vuil kijkend naar mijn volle kar.
Ondertussen was Pepijn thuis gestrikt door een colporteur die hem een levenslang donateurschap van het Rode Kruis had aangesmeerd. Even voor de duidelijkheid, wie Pepijn een beetje kent weet het, het is het erg moeilijk om hem iets te verkopen. Hij had er ook zo’n rotgevoel bij dat hij meteen toen die man de deur uit was gebruik heeft gemaakt van zijn wederroepingsrecht (wat ook in de duitse colportagewet staat), en een fax heeft gestuurd dat hij dit niet wilde. Wat is er toch gebeurt met de eerlijke collectant die glunderend met een bus aan de deur kwam, dat je je als organisatie verlaagt door dit soort glibberige jongens op pad te sturen?
Dan is het dus vandaag 3 oktober, 20 jaar duitse eenheid. Een gast zat vanmorgen te zeuren waarom de krant van gisteren er lag. "Omdat het een feestdag is en er dus geen verse krant komt vandaag", was mijn antwoord. Hij had geen idee en wilde weten welke feestdag dan. Vervolgens ging hij een hoop beledigende dingen uit zitten kramen over Ossies en dat het toch geen feest was dat de Wessies daar allemaal voor moesten betalen en dat ze die muur gewoon lekker hadden moeten laten staan. Beetje lullig dat alle andere gasten in de ontbjtzaal uit Oost-Berlijn kwamen, je had hun gezichten moeten zien. Ineens had ik natuurlijk alleen nog maar oog voor het koffiezetten en moest ik éven iets in de keuken halen….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.