ons hotel

zaterdag 25 augustus 2007

Uitverkoopjes

Het is vandaag erg warm, zo’n 28 graden. Pepijn heeft net heel stoer de heg van de parkeerplaats staan snoeien, het resultaat is een hele aanhanger vol. Dit is nog maar een fractie van ons terrein, dus dat wordt nog wel een paar keer rijden naar de gemeentewerf. De buurman begon al weer zachtjes te piepen over de heg aan zijn kant, Pepijn heeft hem gerustgesteld dat die ook binnenkort aan de beurt is.
Nadat ik donderdag een hele dag in bed had liggen zweten, was het duidelijk tijd om een keertje ons ritme om te draaien. Ruhetag bleek uitziekdag. Pepijn doet nu dus het ontbijt, en ik sluit ‘s avonds af. Nog steeds ben ik niet helemaal optimaal, maar een keertje uitslapen is wel zo lekker. Ook zat ik gisteravond zielsgelukkig voor de TV op mijn eigen luie stoel in mijn eigen woonkamer. OK, het was 2 uur ‘s nachts en ik zat bij gebrek aan beter een herhaling op National Geographic te kijken, maar het gaat om het idee….
Donderdag kwamen de gasten al vroeg inchecken zodat we ‘s avonds nog even weg zijn geweest. Gelukkig voelde ik mij iets beter. Aangezien we allebei vonden dat we vorige week te weinig tijd in Straubing hadden gehad, hebben we het nog maar even dunnetjes over gedaan. Pepijn heeft in een hele dure winkel voor 10 euro in de uitverkoop een hele gave broek gekocht. Tsja, dat krijg je met zo’n (voor Beierse begrippen) anorexia-maatje! Regelmatig scoor ik voor hem ook erg leuke overhemden als ik boodschappen ga doen, en zelf heb ik het maat-36-rek van de H&M anderhalve week geleden ook al leeggekocht voor weinig. Door dit soort buitenkansjes beginnen we gelukkig al een nieuwe garderobe op te bouwen. Eigenlijk hoop ik dat we volgende week nog even naar het Donau Einkaufszentrum kunnen, een hele grote shoppingmall in Regensburg. Uit ervaring van vorig jaar weten we dat september en oktober nog best wel heel warm kunnen zijn, en al mijn zomerjurkjes hangen als een aardappelzak om mij heen…..
Misschien hebben sommige van jullie het al aan een paar reacties gemerkt: de gasten lezen mee. De afgelopen weken zijn we al een paar keer verrast door Nederlanders die bij het inchecken van alles over ons wisten te vertellen. Meestal zijn dat juist de leukste mensen overigens. Het blijft wel een beetje gek dat mensen veel over je weten, maar zo lang we niets heel vervelends over gasten schrijven, en over onszelf niet al te persoonlijk worden kan dat best. Je weet van te voren dat je internet-geschrijf potentieel door iedereen wordt gelezen, ook door mensen die je niet kent, maar (potentiele) gasten is toch een nieuwe doelgroep….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.