ons hotel

dinsdag 14 augustus 2007

Weerbericht

Als je in de bergen woont, is 1 ding zeker, van het weerbericht klopt gegarandeerd helemaal niets. We nemen meestal al het gemiddelde tussen 3 weersites: als ze alle 3 hetzelfde zeggen, dan zit er een kansje in dat het ook zo is. Nu klopt er echter niets van: het zou zonnig moeten zijn en richting de 24 graden. Als ik echter naar buiten kijk, zie ik de goten overstromen die het hemelwater niet aankunnen en zit ik hier met 2 chagerijnige katten die er echt niet over peinzen 1 poot buiten de deur te zetten.

De wasserette komt net de was afleveren, en de chauffeur is nog verbaasd ook dat ik niet blij ben. Logisch he, als je de hele maandag zit te wachten en er komt niemand. Gelukkig hadden we het gisteren niet wanhopig nodig, maar dat is wel eens anders. Gisteravond hebben we om 18:15 uur opgebeld waar ze bleven (ze komen normaal gesproken rond 08:30 uur). Tsja, de wasserette wist ook niet waar de chauffeur uithing. Zucht!

Waar we ook al meer dan een week op zitten te wachten is de koelcelmonteur. Pepijn heeft gisteren dan maar een waterbestendige TL-balk uit zijn werkplaats geschroefd en in de koelcel gemonteerd. Hij overwoog nog om die vent te bellen dat ie nooit meer hoefde te komen, maar ik denk dat een koekje van eigen deeg veel beter werkt. Als hij ooit nog komt, komt hij dus voor niks. Ik heb zo’n vermoeden dat dat veel beter werkt dan iemand eindeloos achter de broek zitten. Hij heeft zichzelf zojuist wel een order van enige tienduizenden euro’s door de neus geboord: eind volgend jaar hebben we een nieuwe CV-ketel nodig (de oude doet het nog als een zonnetje, maar mag vanaf 2009 vanwege milieueisen niet meer) en we hadden het met hem al gehad over warmte-terugwinning van de koelcel. Die offerte hoeft ie dus ook niet meer te schrijven. Pepijn en ik hadden het er gisteren over dat we hier in Beieren een vast patroon ontdekken: de eerste keer of paar keren levert een nieuwe zakelijke partner uitstekende service, en als ze denken dat het een uitgemaakte zaak is, is de service ineens om te huilen. De schotelboer had het lef ons een eindafrekening te sturen terwijl de tweede schotel het gewoon nog steeds niet doet. Wij hebben een pissige fax teruggestuurd dat wij niet gaan betalen totdat het gefixed is. Als je ze gaat betalen, zie je ze al helemaal nooit meer….

Grote verrassing toen gisteren de tourleader en de wandelgids van de wandelgroep (die in september weer komt) met een derde persoon van de groep op de stoep stonden. Ze waren in de buurt ivm voorbereidingen en kwamen even gezellig een pilsje pakken. Zij keken er duidelijk naar uit om weer te komen, dus dat is zeker positief. Een week ervoor hebben we nu ook een grote groep binnen gesleept, en de boekingen lopen voor die weken verder ook heel goed, dus september lijkt al met al redelijk druk te gaan worden. Op het moment is het rustig (vandaag actueel 3 bezette kamers), maar dat is voor een paar dagen helemaal niet erg. De afgelopen weken/maanden waren erg heftig….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.