ons hotel

vrijdag 16 juli 2010

Komkommertijd in blogland

De laatste weken wordt het wel duidelijk als je wat blogs langssurft: iedereen is met vakantie, bevangen door de hitte of heeft geen inspiratie. Zo ook wij. Verder dan "ja, het loopt lekker", en "poe hee, wat is het moordend heet" komen wij ook niet. Toch maar even een logje om te laten weten dat we nog leven.
Vandaag is het 34 graden en staat er geen zuchtje wind. Gisteren hadden we 's middags nog een mals buitje, maar daar klaarde het niet van op, in tegendeel, het werd vies plakkerig. Pepijn is vandaag degene die het even helemaal gehad heeft met het weer. De gasten beginnen er ook een beetje genoeg van te krijgen, verder dan het zwembad of het balkon komen de meesten met dit weer niet. De ouders van Harald zijn vandaag naar huis gegaan na een weekje bij ons, die hadden gehoopt meer te kunnen wandelen, maar dat zat er met de hitte niet in. Vanaf morgen is ons eindelijk koeler weer beloofd, we gaan het zien…
Ik zat natuurlijk deze week weer bij de tandarts. De druk op mijn ene kies was weer toegenomen, en hij vond het onbegrijpelijk dat de kaakchirurg mij wekenlang met dit volledig uit de hand gelopen abces liet doorlopen. Hij zei dat ik op deze manier hard op weg was een acuut noodgeval te worden. Ook had hij nogal wat kritiek op de dosis penicilline die mij was gegeven. Het was volgens hem niet vreemd dat ik daar bijwerkingen van kreeg, zoals extreem vocht vast houden in mijn enkels (ik kon geen schoenen meer aan), maagpijn en gewrichtsklachten. Van hem heb ik nu een andere soort gekregen, en ik moet zeggen, dat gaat veel beter. Hij heeft het tandvlees opengelegd, zodat de druk uit te houden is, maar nu moet ik met een heel goor drankje spoelen omdat het anders nog verder gaat ontsteken en daar word ik nu weer heel misselijk van. Volgende week moet ik weer terug, hij moet mij noodgedwongen steeds blijven oplappen tot de afspraak bij de kaakchirurg. 
Pepijn zat met Katja deze week bij de dierenarts omdat ze zich lelijk gesneden had aan haar pootje. Het moest onder volledige narcose gehecht worden. Ze heeft een paar dagen met een verbandje rondgestrompeld, ze is wel opgelucht dat het er nu weer af is. Het pootje ziet er netjes uit. Onze beestjes liggen voor pampus in de voortuin, ik denk dat die deze week wel een ritssluiting zouden willen voor hun bontjasje….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.