ons hotel

donderdag 1 juli 2010

Lamlendig warm

Het is hier nog steeds vreselijk warm, net als in Nederland. De vooruitzichten voor de komende weken zijn ook zonnig. Het is natuurlijk nog steeds heel erg rustig, Duitsland houdt de adem in voor de wedstrijd tegen Argentinie en de nederlanders blijven massaal thuis voor het duel met Brazilie. Je ziet dat het vanaf volgende week meer begint te lopen. Juli en augustus lopen al heel aardig. Wat opvalt zijn de vele "terugkomers", mensen die hier al vaker waren. En dit jaar nemen ze ook vaak vrienden of familieleden mee, wat natuurlijk de afname van extra kamers betekent.
Ik zat vandaag voor de verandering weer eens bij de tandarts, met weer een bult op mijn tandvlees op dezelfde plaats waar het al eerder gebeurd is. Even schoonmaken en het was weer verholpen. De tandarts vond op een andere plaats een lekkende vulling, dus ik moet binnenkort terug voor het vervangen ervan. Vandaag heb ik een baaldagje, ik heb de laatste dagen teveel gedaan, nu komt dit erbij en ik kan natuurlijk zowiezo zeer slecht tegen warmte.
Gisteren hebben we bij tropische temperaturen de rest van ons overdekte terras geolied. Pepijn had vorige week ongeveer 25-30% gedaan en toen was het blik leeg. Gisteren had ik eigenlijk een seminar waar ik heen was, maar om half twaalf viel ik van mijn stoel van de hitte en de verveling en ben ik weg gegaan. Het beloofde onderwerp kwam alsmaar niet aan bod, en de hitte in de zaal was ondragelijk. Ik was toch in de buurt van een bouwmarkt, en heb dus even wat nieuwe blikken olie gehaald. Vandaag is Pepijn bezig met het aanleggen van een nieuwe airco in onze slaapkamer. We hadden altijd zo'n verrijdbaar ding met een slang die je naar buiten hangt, maar nu krijgen we een split-level airco die veel stiller en zuiniger is. Eigenlijk moet ik nodig het een en ander strijken en bovendien is het kwartaaleinde, maar om nou binnen in een waskelder of achter de boekhouding te gaan zitten is met dit weer ook zo'n opgave….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.