ons hotel

zondag 18 juli 2010

(not so) Smart


Stel: je ziet een goede aanbieding van een autoverhuurbedrijf. Vooraf betalen en later de auto ophalen, voor een hele leuke prijs. Nou, denk je, dat lijkt me wel wat en reserveert een Smart for Two. Er staat duidelijk bij dat deze auto geschikt is voor 2 personen. Dan email je een paar dagen na betaling het verhuurbedrijf dat je je 2 kinderen meeneemt op vakantie. De reactie: dat past helaas niet. Jij reageert terug met "oh, maar die ene zit ondanks zijn leeftijd toch altijd bij ons op schoot, en die andere leggen we wel in de kofferbak". Het verhuurbedrijf weigert uit veiligheids- en comfortredenen (het past gewoon niet, in een noodsituatie kom je er nooit meer uit, nog afgezien van waar je je bagage moet laten). Hierna laat je niets meer van je horen.
Belachelijk verhaal? Veel mensen zullen dit heel raar vinden, maar als ze een kamer boeken in een hotel waar duidelijk bij staat "tweepersoonskamer" moet ineens alles kunnen. We hadden er weer eentje, die vond dat 4 personen in een tweepersoonskamer plus bagage voor meerdere dagen best wel ging passen. Na de slechte ervaringen in de laatste 4 jaar hebben wij na de laatste keer samen afgesproken dat er nóóit meer wordt afgeweken van de regel dat er maximaal 1 extra persoon in een kamer wordt toegelaten. Je hebt namelijk een lose-lose situatie (het tegenovergestelde van een win-win-situatie): als je het toelaat krijg je later een slechte beoordeling op internet dat de kamer zo klein was, kan er niet schoongemaakt kan worden in de kamer omdat die vol staat met koffers en bedden en speelgoed, of dat schoonmaken duurt eeuwig, er worden dingen omgestoten of anderszins beschadigd, de kinderen hangen de hele dag op de gang rond bij andere gasten voor de deur omdat er in de kamer geen ruimte is om te spelen, en ze vinden ook nog dat ze worden afgezet als ze moeten betalen voor de extra personen. Want die twee extra personen moeten natuurlijk ook nog gratis mogen ontbijten…. Bovendien is onze ervaringen dat het algemene gedrag van dit soort gasten regelmatig te wensen overlaat. De fatsoenlijke mensen zoeken namelijk voordat ze gaan reserveren netjes contact of boeken gelijk een grotere kamer of zelfs 2 kamers. Die mogelijkheden bestaan namelijk allemaal online, dus je probeert gewoon het hotel voor het blok te zetten.
We zijn heel benieuwd wat die mevrouw nu gaat doen. Tweede kamer kopen? Niet komen? Toch komen met 4 personen en denken dat wij wel zullen toegeven? Dat laatste gaat niet gebeuren, want er staat duidelijk in onze algemene voorwaarden dat wij bij een foutieve aangave van het aantal personen bij reservering en/of bij een situatie die de veiligheid of het comfort van de gast of andere gasten in gevaar brengt niet verplicht zijn de geboekte kamer aan de gast te verhuren. Wordt vervolgd….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.