ons hotel

donderdag 24 maart 2011

Leutertijd


Ik ben de hele dag op route geweest vanwege meerdere afspraken. Ik heb het gevoel dat deze prachtige dag geheel aan mij voorbij is gegaan…Maart en november is altijd leutertijd, het is rustig, dus plant iedereen vergaderingen e.d.
Vanmorgen begon het al met een tandartsafspraak. De nieuwe tanden waren klaar, de tandtechnicus was erbij om te zorgen dat alles nu helemaal mooi passend geslepen werd. En dat voor iets wat in essentie nog steeds eigenlijk een noodkroon is….wat een service…. Je ziet enorm dat de tanden nep zijn. Ze zijn erg wit en lijken daardoor erg groot. Eigenlijk vind ik persoonlijk dat het gat minder opviel dat dit. Pepijn vindt het onzin en zegt dat het wel een verbetering is, alleen wat onwennig voor mij. Het was ook heel raar om weer te kunnen kauwen. 
De hele middag heb ik bij de verhuurdersvergadering gezeten. De gebruikelijke verhitte debatten met veel gedoe van mensen die veranderingen (ook als ze m.i. ten goede zijn) niet zien zitten. Het ging over online boekbaarheid, automatisch touristenbelasting melden via de computer, incoming marketing en de verhuur van e-bikes (soort Spartamet-fietsen met motertje). De vergaderzaal deelde zich eigenlijk in 2 groepen op: een kleine groep die het wel begreep en het wel positief vond, en een grotere groep die je net zo goed had kunnen vertellen dat het een voordracht over Tupperware was. De kleinere groep waren de professionele verhuurders (met name de grotere hotels), die wel graag de service aan de gasten willen vergroten en een computer hebben en met de tijd mee willen gaan, de grotere groep waren voornamelijk de oudere verhuurders met 1 vakantiewoning die niet investeren, niet met hun tijd meegaan en niet eens een computer hebben. Zij verhuren hun woning 3 weken in de zomer en verder niet. Heel eerlijk: die mensen moeten er gewoon mee ophouden. Ze verzieken met hun ultra-lage prijzen en hun onprofessionele gedrag gewoon de markt voor diegenen die wel als beroep en niet als hobby kamers verhuren. Het is positief dat de VVV en de gemeente nu niet meer probeert deze mensen aan boord te houden en veranderingen maar niet te door te voeren omdat er weerstand is, maar gewoon te zeggen "dit is het, en je moet meedoen". Als je sommige argumenten hoorde, viel je van je stoel: "als ik voortaan de aanmeldkaart van de gasten moet uitprinten, wie gaat dan die extra drukinkt van m'n printer betalen?"
Omdat ik de hele dag weg was, is het klussen vandaag niet verder gekomen. Gisteren hebben we de hele benedenverdieping afgeschilderd. Morgen gaan we schoonmaken en misschien al een beetje wat inruimen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.