ons hotel

zaterdag 5 maart 2011

We hebben het overleefd!


Pfoe…het blijft toch erg spannend… Jij vindt wel dat je een leuke toko hebt, maar dan komen er 2 ambtenaren die je hele bedrijf met een stofkam navlooien, en die vinden altijd wat. Dat is net als de Keuringsdienst van Waren en andere van dat soort instanties. Ze waren echt gigantisch grondig: de bedden werden bijvoorbeeld helemaal afgehaald om de kwaliteit te bekijken. Tsja..toen vonden ze een kussen waar een vlek op zat. Zou natuurlijk niet moeten mogen, dat zeg ik gelijk, en het is ook hun job, maar als je maar diep genoeg graaft vind je altijd wel zo'n foutje. Er werd zorgvuldig gekeken hoe wij reageerden, en toen sloeg de sfeer ineens om: we kregen uitgebreid lof op de sauna en de bibliotheek, ze vonden nog 11 bonuspunten extra waarvan ze van mening waren dat we dat en onrechte niet als faciliteit aangemeld hadden, en na een korte optelling van de punten werd ons medegedeeld "geen twijfel mogelijk, drie sterren, zowel qua puntenaantal, inrichting als uitstraling". Ook waren er complimenten voor ons, ze konden aan alles zien met hoeveel liefde we het deden.
Ze kwamen met de suggestie om een schakelaar in te bouwen in de badkamerventilator waardoor de ventilator nog een paar minuten na het uitdoen van het licht doorloopt, zodat de badkamers niet zo vochtig worden en je minder vaak je kitranden hoeft te vervangen. Dat hadden we zelf al jaren in ons hoofd, maar ja, een hoop geld hè om alle badkamers te doen. Zojuist zaten we dus even op internet te zoeken wat zoiets zou kosten en hoe je het dan in moet bouwen. Pepijn maakt een badkamerschakelaar open om te zien of het geadverteerde apparaatje erin zou passen, en wat zien we tot onze grote verrassing: er zit een tijdschakelaar in! Iemand heeft bewust in alle badkamers het draadje losgetrokken zodat hij het niet meer doet. Zucht! Dat staat dus al 5 jaar onnodig op het verlanglijstje. Een schroevedraaiertje en 5 minuten later had kamer 10 een badkamerventilator met 3 minuten nalooptijd. Weer iets op de to-do-list! We hebben het al vaker gezien dat het pand als kwalitatief hoogstaand hotel is gebouwd, maar dat onze voorgangers om welke reden dan ook het raar amateuristisch hebben verziekt. Het dichtgeplakte- en geschroefde receptieraam, de verkeerd aangesloten coax-kabels en de versperde dubbele deur in het restaurant vielen natuurlijk ook in die categorie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.