ons hotel

vrijdag 18 maart 2011

Tandensores


Gisterochtend belde de tandartspraktijk: mijn neptanden voor op de implantaten waren net binnengekomen, en ze hadden toevallig 's middags een afzegger. Helemaal blij ging ik erheen, en na twee uur kon ik zonder tanden teleurgesteld weer naar huis, want ze pasten niet goed. Kan gebeuren, dat heb ik in Amsterdam met een kroon ook wel eens gehad. Er zijn nieuwe tanden besteld, volgende week donderdag gaan we een tweede poging ondernemen. Ik was nog niet thuis of er brak een slotje van mijn beugel af, waarschijnlijk door al het gedoe aan mijn gebit. Ik heb meteen de orthodontist gebeld, maar die ging net naar huis. Vanmorgen om 8 uur kon ik meteen komen. Een andere tijd ging ook niet, want Pepijn heeft vandaag een lange rit voor boeg, en hij zou eigenlijk voor acht uur al gaan rijden. Hij heeft op internet van een collega die er mee ophoudt voor een koopje een restaurantbank voor onze nieuwe ontbijtzaal overgenomen, maar die moet wel vandaag afgehaald worden en het is een paar honderd kilometer rijden met aanhanger.
De grote schrik kwam vanmorgen bij het opstaan: de hele wereld was wit en het sneeuwde heftig. Geen weer om over de bergpas naar Viechtach te rijden en ook geen weer om met een aanhanger te rijden. Ik ben moeizaam naar Viechtach gegleden, en was echt veel te laat op mijn afspraak. De orthodontist heeft het slotje maar helemaal verwijderd, een paar dagen na de volgende tandartsafspraak heb ik toch weer een afspraak bij hem, en zo heeft de tandarts meer ruimte om te werken en kan het slotje volgende week niet weer losbreken. Op de terugweg begon de sneeuw al te smelten, en nu ligt er alleen voor onze voordeur nog een klein beetje. Pepijn belt net dat er vanaf Kötzting geen sneeuw meer lag, en dat het er toch wel goed uitziet met de aanhanger.
Ik ben vandaag dus op mezelf aangewezen: geen personeel vandaag en halfpension-gasten, dus ik kan zelf gaan kamers schoonmaken en koken. Het is niet druk, dus dat is helemaal ok.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.