ons hotel

woensdag 30 maart 2011

Ik wil geen afspraken meer….

We worden hier al 2 weken helemaal gek van de afspraken. Soms hebben we er 3 of 4 op een dag. Zoals gezegd, iedereen plant vergaderingen, cursussen, informatiedagen, beurzen, etc in deze "rustige" tijd. Gisteren konden we van Lam naar Viechtach naar Passau naar Deggendorf terug naar Lam rijden. Grrrr… Ruhetag? Wat is dat? Het klussen schiet dus ook echt voor geen meter op. We hebben wel wat gasten, een normaal aantal voor de tijd van het jaar, maar zouden daarnaast nog tijd moeten hebben voor een inpandig verhuizinkje. Nee dus! Gewoon een volledige nacht slaap zou al leuk zijn… Onze vaste gast heeft hetzelfde probleem, die zien we ook alleen 's avonds laat binnen komen en 's ochtends (vaak al voor het ontbijt) de deur uit vliegen. Gisteravond, toen Pepijn alleen naar de laatste afspraak van de dag was (ik kon het niet meer opbrengen), heb ik een warm kopje thee gemaakt voor onze gast die er net zo doorheen zat als ik. Hij denkt zelfs aan ontslag nemen omdat hij zijn steeds langer wordende dagen niet meer trekt. Dat zouden wij heel erg jammer vinden. Naast het vaste inkomen brengt hij ook een hoop gezelligheid mee.
Het nieuws van het tandenfront is dat ik nog steeds gigantisch pijn heb, maar ja, druk, druk, druk, hè, dus neem maar weer een paar pijnstillers en loop maar weer door dan. Vandaag hoopte ik eindelijk tijd te hebben, maar nee, er staat alweer een afspraak. De orthodontist is normaal een saaie nerd van weinig woorden, maar hij wierp 1 blik op de neptanden en meldde ongevraagd dat ik daar echt mee terug moest. Volgens hem ziet het er er niet uit, zijn ze veel te groot, passen ze slecht, en kan het potentieel een ontsteking veroorzaken. De vorige week tijdelijk afgemonteerde stukken beugel konden ook niet teruggeplaatst worden omdat dat andere ellendeding gigantisch in de weg zit. Het goede nieuws was dat het gelukkig niet echt meer nodig was de beugel aan de rechterkant aan te spannen, en dat over 6 weken de geimplanteerde schroef aan de linkerkant er misschien al uit mag. Hij vroeg mij sinds wanneer ik deze beugel had, en was hogelijk verbaasd dat het pas sinds 4 februari is. We zijn zijdelings al bijna klaar met oprekken, de tanden moeten daarna alleen nog wat verder naar voren gekanteld worden. No way dat we de prognose van 1,5 jaar beugel dragen gaan halen. We gaan misschien zelfs de eerste optimistische schatting van 6-9 maanden niet volmaken! De orthodontist vond het zelf een wonder. Dat is dan wel weer een fijne opsteker!
Dit weekend wordt het hier 22 graden. Heerlijk dus, hopelijk levert het wat boekingen op. Maandag met mijn verjaardag wordt het alsnog 18 graden. IK heb een kado gekregen: maandagmiddag is er een klimdag voor de verhuurders. Wij hebben hier in Lam een Hochseilpark, een soort klimpark/stormbaan/abseilparcours. Dat mogen alle verhuurders dus 4 april uitproberen onder professionele leiding. Pepijn heeft mij erin geluld dat het het hartstikke leuk gaat zijn. Ik zweet al weken peentjes en meld mij denk ik maar ziek maandag. Voor survival in de Ardennen enzo heb ik vroeger ook altijd succesvol mijn snor gedrukt. Alleen al van de plaatjes op hun website word ik helemaal naar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.