ons hotel

zaterdag 3 februari 2007

The Wall

De muur staat! Ons privÉ-terrein is bij deze een stukkie kleiner geworden, en de gastengang wat langer. OK, de badkamer van kamer 12 moet nog verbouwd worden, de muur moet gestucd en er moet nog een vloer gelegd worden in de gang, maar het gaat om het idee dat er weer een mijlpaaltje bereikt is. We hebben in de muur behalve een deuropening voor onszelf ook een opening voor een kattenluikje gemaakt. De dames moeten hun PR-werk wel kunnen doen in het hotel natuurlijk! Ze hebben meteen begrepen waar die opening voor was, ze hopsen al in en uit door het gat.


De hits op Google lijken trouwens in hoog tempo te jongen, vanmorgen waren het er al 25.500! De boekingen jongen overigens nog niet, maar hoe meer we te vinden zijn, hoe meer dat moet gaan gebeuren. We denken er ook aan om in maart of zo een aantal doelgerichte advertenties te gaan plaatsen in daarvoor geschikte tijdschriften, zoals wandel-, fiets-, motor- en natuurvriendenbladen. Dat kost wel veel geld, dus dat moet goed uitgezocht worden zodat we de juiste doelgroepen bereiken.
Vanmorgen was er hier in Lam een begrafenis van iemand die tegen beter weten in toch is gaan skien op de ijsplaat van een paar centimeter op de piste. Dat was een sportief, geoefend persoon, lid van de brandweer enzo, dus niet een ongeoefende houtenklaas die niet kon skien of niet lokaal bekend was. Het nieuws was zelfs op Bayern 3, aangezien deze meneer niet het enige dodelijke skiongeluk had in Beieren en Oostenrijk de laatste dagen, er werd een hele lijst genoemd. Het merkwaardige is dat de liften het nog steeds doen en er nog steeds geskied mag worden op de pistes ondanks dit soort voorvallen. De beheerders proberen natuurlijk ieder dubbeltje te verdienen wat ze kunnen, nu de sneeuw steeds meer wegsmelt en er geen nieuwe gaat vallen. Ik heb de vriendinnetjes maar een SMS gestuurd dat ze de skiuitrusting echt definitief thuis kunnen laten, ik zou het echt eng vinden als ze het gaan proberen.
Ik ben zelf kippenbouillon aan het maken, niet van een blokje, maar met kippenkarkassen en kruiden enzo. Het is eigenlijk zo gekomen dat ik, toen we hier pas woonden en ik nog redelijk naief was, dacht een goedkoop partijtje kippenbouten te hebben gekocht, maar dat bleken dus geraamtes te zijn om soep van te trekken. Het heeft een tijdje in de vriezer gelegen, maar dankzij Jamie Oliver hebben we een goed recept. Aangezien we een hele driesvriesla vol met die vogels hebben, maak ik er af en toe wat bouillon van, en die kan je dan weer als basis voor overheerlijke zelfgemaakte soep gebruiken. Jammer alleen dat ik even weggelopen was en Pepijn net de vloer heeft gedweild omdat alles overgekookt was. Mmmm… de laatste tijd gaat het goed wat dat betreft. Ik ben maar weer gestopt met mijn nieuwe medicijnen en terug gegaan naar de oude (waar ik overigens ook niet onverdeeld gelukkig mee was), van die nieuwe werd ik zo sloom en gezien de allergische reacties was dat niet de enige bijwerking. Het is te hopen dat ik de komende paar dagen weer wat helderder uit de oogjes ga kijken…..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.