ons hotel

zondag 6 mei 2007

Brak


Onze puberende buurjongens hadden gisteravond een feestje. Wij wisten hier van tevoren niet van, en werden dus plotseling geconfronteerd met een hoop lawaai en rondhangende tieners rondom het hotel. Gelukkig sliepen onze gasten helemaal aan de andere kant, dus ik denk niet dat zij er last van hebben gehad. Wij in ieder geval des te meer… Na enkele heldhaftige slaappogingen was om 03.30 uur voor Pepijn echt de maat vol, en heeft hij de buurvrouw opgebeld dat wij er nu genoeg van hadden. Gelukkig werd de muziek meteen een stuk zachter gezet, verdwenen de feestgangers naar binnen en konden wij eindelijk normaal slapen. Om 07.15 ging de wekker al weer om ontbijt te maken, arme Pepijn. Ook al kon ik blijven liggen, de gebroken nacht heb ik ook nooit meer goed gemaakt. Vandaag liepen we dus de hele dag alletwee als zombies in de rondte. We hebben maar vroeg een pizza in de oven geschoven en gaan zometeen vroeg naar bed. Gelukkig hebben we geen gasten vanavond.

We hebben vanmidddag nog wel bescheiden aan de bieb geklust, die is nu echt bijna af. We moeten nog 1 kastje uit de werkplaats naar boven tillen, daar willen we alle spelletjes in doen, maar die krachttoer stellen we om begrijpelijke redenen maar tot morgen uit. Ook moeten we nog een poster of zo ophangen aan 1 muur, maar ook dat doen we morgen. Nu we de extra kasten geinstalleerd hebben die we pas geleden bij Ikea hebben bijgekocht, houden we wel wat plankruimte over. Mijn vader wil ons ongeveer 25 jaargangen National Geographic komen brengen die bij mijn ouders op de zolder liggen te verstoffen, dus dat kan er dan mooi bij. National Geographic heeft altijd van die mooie foto’s, tijdloos, voor alle leeftijden en ook leuk als je geen engels leest.  Vanmiddag een fijn middagje nostalgie gehad met mijn kinderboeken en mijn oude spelletjes, wat een feest van herkenning! Van de meeste boeken weet ik nog precies waar ze over gingen, al zaten er boeken bij die mij helemaal niets zeiden. Hoe jonger ik was, hoe meer indruk die boeken gemaakt hebben: Pinkeltje, Flipje uit Tiel, de prentenboeken van Richard Scarry. Juist de boeken voor wat oudere kinderen zeggen mij helemaal niets. Ik dacht zelf dat ik veel meer engelse kinderboeken had, maar het grootste deel bleek toch nederlands te zijn. Toch niet zo tweetalig als ik zelf dacht….

Morgen komt de wasserij het beddengoed voor de eerste keer halen. Pepijn heeft net staan tellen: 43 overtrekken en 78 slopen die we zelf niet hoeven te wassen en strijken! Er waren 2 opties: een rolcontainer van de wasserij of grote bakken van jezelf. We hebben nu zelf een paar grote bakken aangeschaft bij een bouwmarkt van een voorgeschreven maat en type, want een rolcontainer werkt niet. Niet alleen zijn die dingen veel te groot voor onze hoeveelheden was, ook zitten we met de trap in het gebouw en op de parkeerplaats. Ze zeggen altijd dat je het als bedrijf goed doet als je personeel nodig hebt of bepaalde diensten moet gaan uitbesteden. Daarom zijn we ook een beetje trots dat we het niet meer aankunnen (klinkt gek he?). Nu hebben we een paar daagjes rust, woensdag komen er Roemeense zakenmensen en vanaf volgende week loopt het al lekker voor Hemelvaart, en eigenlijk bijna moeiteloos door voor Pinksteren. Tussendoor zijn we wel een paar daagjes dicht ivm de aansluiting van de kabels. Tegen die tijd hebben we wel weer zo’n soort hoeveelheid wasgoed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.