ons hotel

vrijdag 25 mei 2007

Waar is mijn geweer?

Ik wil iemand dood maken. Na dagen lang modderen, hebben wij gisteren om 21:00 de monteurs van het dak afgetrokken met de mededeling "wij willen dat jullie er nu mee stoppen". Vervolgens hebben we vandaag de hele dag al verhitte discussies met het bedrijf en de fabrikant van de satellietspullen. 

Uiteindelijk heb ik op internet zelf gevonden dat de schotel gewoon te klein is. Ik heb gebeld met een satellietbedrijf in München dat inderdaad bevestigde dat je met de geleverde schotel nog niet eens konijntjes in het bos verderop kon zien, laat staan de BBC. Nog wilde niemand mij geloven (ik ben een buitenlandse vrouw die er ook nog heel jong uitziet), pas toen ik ze het nummer van deze firma gegeven had en ze die gebeld hadden, werd de toon ineens héél anders. Er wordt nu een grotere schotel aangerukt, en dan gaan we het over een dag of 10 nogmaals bekijken.

Eén ding is zeker, voor een deel van de gemaakte arbeidsuren betalen we niet. Stelletje prutsers! Gelukkig hebben we wel Astra 1, dus er kan naar Duitse programma’s gekeken worden, naar BVN (nederlands kanaal met het beste van de nederlandse publieke omroep en vlaamse TV: Nova, nieuws enzo), een aantal franse en spaanse programma’s en naar CNN. Pepijn is nu naar Straubing, naar de Mediamarkt, want ze waren ook de aansluitkabels vergeten (grrr!), dus Pepijn heeft net de hele voorraad Scart- en Lankabels daar opgekocht.

Verder is het hier heel erg puinruimen. Het is een race tegen de klok voordat de gasten inchecken. Gelukkig was ik net zo ongeveer boven klaar toen de eerste gasten aankwamen. Altijd een goed teken als gasten je zien stofzuigen, dat is psychologisch, dan wordt het eerder als schoon ervaren (ze zouden de benedenverdieping eens moeten zien). Het zit weer eens vol, dit keer met maar liefst 7 verschillende nationaliteiten onder 1 dak. Gezellig hoor! Het grappige is, iedereen heeft ook op een andere manier geboekt, terwijl met Hemelvaart er grotendeels nederlanders waren die via 1 site geboekt hadden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.