ons hotel

dinsdag 22 mei 2007

Hotel op stelten

Als er nu nog 1 ding anders gaat dan gepland, dan ga ik denk ik gillen…
Het aansluiten van de kabels gaat niet echt van een leien dakje. Aan ons ligt het gelukkig niet, maar het brengt een hoop ergernis met zich mee:

  1. Een aantal oudere hotel-TV’s blijkt niet over een scart-aansluiting te beschikken, dus nu moeten er 6 nieuwe TV’s komen.
  2. De radio in de bar doet het niet meer omdat de radioantenne op het dak analoog is en niet met de nieuwe satellietinstallatie samenwerkt. Daar hebben we weer een aparte antenne voor nodig.
  3. De dect-telefoons zijn zonder clipje geleverd, zodat ik waarschijnlijk weer 10 keer op een dag de telefoon laat vallen. Clipje moet nabesteld worden.
  4. De jongens hebben gisteren tot ‘s avonds laat met hun laptop op het dak gezeten om de schotels in te regelen, we ontvangen heel veel, maar nog steeds geen programma’s die iemand zou willen zien: wat moet ik met Radio Montenegro, de Cypriotische omroep en TV Latvia? BBC, CNN, Duitse kanalen en NOS wil ik zien!
  5. De wandcontactdoosjes kunnen niet op de gewenste plaats gemonteerd worden omdat ze groter zijn dan voorzien. Gevolg: toch ontsierende snoeren op de muur waar we dan met kabelgootjes/afdekplaatjes later iets moeten vogelen. In sommige gevallen zit er zelfs een kapstok in de weg.

Plotseling roken we ook nog een sterke diesellucht. Dat bleek stookolie te zijn, de verwarmingsketel heeft de geest gegeven. Gelukkig geen olielekkage of zo, maar irritant is het wel. De monteur is met vakantie, dus er moet iemand anders komen, maar die is in Landshut aan het werk (paar uurtjes rijden). Met deze temperaturen hebben we geen verwarming nodig, maar zonder warm water zijn we niet blij. Het is dus afwachten hoe laat de monteur komt.

Pepijn kwam ineens met de mededeling dat de auto vanmiddag naar de dealer moest voor een grote beurt, dat was ik in alle paniek al glad vergeten. Het plan was dat ik daar dan een leenauto zou meekrijgen en dan kon ik onderweg even boodschappen doen, die moesten dan overgeladen worden bij de garage in onze eigen wagen, en dan kon ik met alles weer naar huis.

Ik zal al in de auto toen ik op mijn mobiel keek: een SMS-je. Shit, een sterfgeval in de familie. Rechtsomkeert weer naar huis, ondertussen Pepijn bellend dat hij de garage moest bellen dat ik later zou komen. Hollend naar binnen, gevolgd door een kabelmonteur die iets wilde vragen. We kregen bij de garage een antwoordapparaat dat de garage onbereikbaar was vanwege lunchpauze. Bijtijds we die te pakken kregen, had ik daar al een kwartier moeten zijn. We hebben maar helemaal afgezegd. Ondertussen ging de telefoon: een telefonische verkoper die zeer hardnekkig was en niet van ophouden wilde weten.

Bijtijds ik mijn ouders te pakken had, was ik zo van streek dat ik redelijk agressief reageerde op mijn ouders die zelf aan het einde van hun latijn waren. Sorry! Ik zat ondertussen op het internet een vlucht naar Amsterdam te regelen, en de boekbaarheid van ons hotel te sluiten op verschillende boekingssites (als ik er niet ben, kan Pepijn een vol hotel niet alleen aan), toen twee monteurs over en langs mij heen wilden kruipen bij de receptie met kabels en telefoontoestellen. Grrr!

Mijn ouders hebben besloten dat de begrafenis van het familielid pas na het Pinksterweekend plaats zal vinden, omdat het voor mij anders onmogelijk zal zijn om erbij te zijn (pinksteren zijn we bijna vol!). Waarschijnlijk vlieg ik Pinkstermaandag ‘s middags of ‘s avonds naar Nederland, morgen weet ik meer. Ik blijf volgende week een paar dagen in Nederland om wat qualitytime met mijn familie door te brengen. Pepijn blijft alleen achter, die gaat volgende week flink de klos zijn. We nemen nu in ieder geval geen nieuwe boekingen aan voor na Pinksteren. We hebben al geregeld dat de gasten bij onze collega verderop in de straat mogen eten, zodat Pepijn dat er in ieder geval niet bij heeft.

Inmiddels is de ergste paniek voorbij, krijg net een seintje van de monteur dat het internet en de telefoon er een uurtje uitliggen, dus of ik even wil opschieten met mijn logje…..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.