ons hotel

donderdag 24 mei 2007

Zurich ???

Na heel veel surfen is het ticket naar Amsterdam geboekt. Dat was nog moeilijker dan verwacht. Pinkstermaandag gaan er natuurlijk een hoop mensen onderweg naar huis na een korte vakantie. Gevolg: nauwelijks tickets beschikbaar en alleen voor een waanzinnige prijs op een niet-ideaal tijdstip. 

Túúrlijk konden we om 3 ‘s nachts hier wegrijden om naar Nürnberg te rijden voor de vlucht van 07:15 uur, en dan hadden onze gasten tot 10 uur op Pepijn moeten wachten met ontbijten.
Túúrlijk had ik vele honderden euro’s kunnen betalen, maar voor dat geld boek ik toch liever een ticket naar een echt leuke verre bestemming.
Bijkomend probleem is dat München-Amsterdam een echte zakenvlucht is, en de airlines een heleboel vluchten geschrapt hebben met Pinksteren wegens gebrek aan zakelijke belangstelling (is altijd met feestdagen).
Als ik het niet erg vond in Zurich over te stappen, kon het wél op de gewenste tijd voor een zéér schappelijk bedrag. Dus: ik ga vanaf München via Zurich naar Amsterdam met Swiss Airlines. Terug wel rechtstreeks met Lufthansa. In Zurich heb ik  2 1/2 uur om even rond te snuffelen en lekker een hapje te eten (tussen 18:00 en 20:30, mooie eettijd toch?). Ik heb toch een tick met vliegtuigen en airports, en Zurich ken ik niet, dus dat is ook geen straf.

Er wordt hier weer met man en macht geklust aan de telefoon en satelliet. Een aantal problemen lijken in ieder geval verminderd, maar we juichen nog maar niet te hard….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.