ons hotel

zondag 2 september 2007

Steve Lukather's pizza


In 2002 werkte ik (Pepijn) bij Crowne Plaza Schiphol in de nacht. In juni kwamen er een paar bands inchecken die net van een optreden in Weert kwamen, op het festival Bospop. 
1 van die bands was Toto, en zoals dat gaat draag je natuurlijk de koffers voor die mensen. Er werd onderweg naar de kamer al gesproken over wat te eten, en natuurlijk heeft een vijfsterren hotel ook ‘s nachts een – zij het beperkte – roomservice. Men wilde graag pizza, en even later werd er gevraagd of ik daar al voor gebeld had. Ze waren zeer verrast toen ik zei dat ik die in de oven zou schuiven zodra ik weer beneden was; "U bedoelt dat we VERSE pizza krijgen? Niet van een koerier?"; waarop ik door Steve Lukather omhelsd werd! 
Ik vond dat wat overdreven en weet het aan een overmatige whisky-consumptie…….tot gisteravond.
Wat wil het toeval, we hebben nu een gast die jaarlijks voor de bands zorgde. Het gesprek kwam op muziek, bands, vip-gasten…. en ik hoorde ineens de voorgeschiedenis van dit verhaal.
Al vóór het optreden bleek Steve om een pizza te hebben gevraagd, maar mede doordat hij een waslijst aan eisen had en de pizza (met een koeriertje) van ver moest komen, heeft hij die nooit gekregen. Daarna nog in de toerbus naar Amsterdam, en midden in de nacht krijgt meneer Lukather dan eindelijk zijn pizza. Natuurlijk had die omhelzing ook met een half flesje whisky of zo te maken maar ik begrijp de reactie nu beter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.