ons hotel

zondag 21 januari 2007

"oh...kokosnoot....!"

Voordat iedereen denkt dat we gek geworden zijn (dat waren we al), we zijn gisteravond naar de dansavond geweest van de dansschool, en sindsdien loopt Pepijn een liedje met het riedeltje "Oh, coconut.." te zingen waarop wij een samba gedanst hebben. Ik weet niet eens waar het over gaat, ik heb het tijdens het dansen niet bewust meegekregen. Onderweg zagen we de enorme stormschade die de orkaan hier heeft aangericht, overal omgevallen bomen langs de kant van de weg. We hoorden op de radio dat het Natuurpark en Nationaalpark Beierse Woud langs de Tsjechische grens het zwaarst getroffen gebied is (wij dus), waarbij er 4 miljoen kuub hout is omgewaaid (kan je een aardig kampvuurtje van bouwen…). Eén ding is zeker, als we donderdag geen gasten hadden gehad, en wel naar dansles waren gegaan (wat ik me niet kan voorstellen overigens), waren we door alle bomen op de weg niet meer thuisgekomen, en hadden we het misschien niet eens na kunnen vertellen.

Ik zit op dit moment onvrijwillig naar een stemmig Beiers hoornblazersconcert (type skiliftmuziek) te luisteren, de frühschoppers vroegen of we Radio Bayern 1 aan wilden zetten. Zelf luisteren we eigenlijk altijd naar Bayern 3, beetje te vergelijken met Radio 3 in Nederland. Nou ja, u vraagt, wij draaien, als het de gasten gelukkig maakt, en het is voor ons of andere gasten niet te bezwaarlijk, mag dat best.

Toen vanmorgen mijn broek wel erg om mij heen slobberde (eingelijk gewoon van mijn kont af viel) en bij Pepijn de riem op het strakste gaatje ook nog te wijd was, hebben we de beslissing genomen: morgen gaan we naar de uitverkoop. Door het klussen en het gezondere leven zijn we al zoveel kilo afgevallen dat er niets meer past en we wel een paar broeken in een kleiner maatje moeten gaan kopen. Dan maar liever nu, want nu is alles in de aanbieding. Bovendien hebben wij voor Beierse begrippen een erg slanke maat (het is hier af en toe echt net Amerika!), dus er zal op het uitverkooprek nog wel wat hangen. We zijn twee weken geleden nog in Regensburg geweest en komen regelmatig in Deggendorf, Straubing of Cham, dus we hebben eigenlijk het wilde plan om misschien morgen een dag naar München te gaan. Wel 2 uur rijden op z’n gunstigst, maar het is van de zotte dat we nu al 8 maanden in Beieren wonen, maar nog nooit naar de hoofdstad van Beieren zijn geweest. In ieder geval hebben ze vast een ruime keus in winkels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.